piątek, 31 lipca 2015

5 powodów, dlaczego warto chodzić na spacery

Uwielbiam spacerować. Najfajniej jest z kimś, ale samotne spacery też dają radę i mają swoje zalety. Jestem wielką miłośniczką spacerów. Mogłabym spacerować na prawdę długo tylko zazwyczaj nie mam tyle czasu nad czym ubolewam. Zobacz 5 powodów, dlaczego warto spacerować.




Zdrowie
Spacerowanie jest zdrowe. Pomaga zachować prawidłową wagę i sprawność. Spacerując dotleniamy całe ciało. Chodzenie jest ważne, szczególnie że większość ludzi większość dnia spędza w pracy w pozycji siedzącej. Spacerując dostarczamy sobie również naturalnej witaminy D ze słoneczka. 


Wrażenie estetyczne
Spacerować można wszędzie. Po lesie, po parku, po osiedlu domków jednorodzinnych czy po zabytkowej dzielnicy miasta. Jest wiele pięknych miejsc, które warto odwiedzić. Nie tylko raz. Ja regularnie chodzę po tych samych trasach i cały czas się zachwycam. 


Kondycja
Chodzenie wbrew pozorom to całkiem niezłe ćwiczenie i jeżeli poświęcimy mu trochę czasu efekty mogą być świetne. Chodząc angażujemy niemalże całe ciało. To dobre ćwiczenia a zarazem dość proste i prawie każdy może je wykonywać. Ja zanim zaczęłam biegać bardzo dużo chodziłam - po kilka godzin dziennie (nawet nie pytajcie skąd miałam na to czas). I jestem pewna, że właśnie ta spacerowa zaprawa sprawiła, że bieganie dość szybko stało się dla mnie łatwe. 


Odchudzanie
Jak pisałam wyżej chodzenie jest dobrym ćwiczeniem. Rytmiczny marsz pozwala spalić sporą ilość energii. I można bardzo dużo schudnąć. Albo trochę, tyle ile trzeba. Chodzenie zajmuje sporo czasu, więc mniej zostaje go na objadanie się ;) Jeżeli ktoś chciałby schudnąć a nie lubi ćwiczyć polecam chodzenie. 


Równowaga psychiczna
Dość szybki marsz skutecznie pozwala pozbyć się nagromadzonej negatywnej energii. Nie trzeba kupować rękawic bokserskich, żeby się odstresować. Warto spróbować energicznego marszu. Podczas spacerowania można sobie również wiele rzeczy przemyśleć. Samotne chodzenie pozwala odzyskać równowagę. 

A Wy dlaczego uwielbiacie spacery? (Bo nie mówcie, że nie! ;))


Zobacz też:

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię spacery, mogę się przy nich zrelaksować, wyciszyć, zwłaszcza jak chodzę w po lesie, gdzie jestem tylko ja i przyroda :).

    OdpowiedzUsuń
  2. przyznam się szczerze, że nigdy nie lubiłam spacerować, chyba, że po górach. :D dopiero podczas kontuzji gdy każda inna aktywność fizyczna była u mnie wykluczona, polubiłam wreszcie regularne chodzenie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. W towarzystwie - okej. Ale sama nie umiem chodzić na spacery! W ogóle źle mi się chodzi, bo zawsze męczy mnie myśl, że gdybym pobiegła, byłabym na miejscu dwa razy szybciej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Spacery uwielbiam! Idealny czas na wyłączenie się i rozmyślanie.

    Pozdrawiam,
    INKarnacje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...