piątek, 19 czerwca 2015

Olejowanie włosów, a kremowanie włosów - wady, zalety, co lepsze?

Olejowanie włosów czy może kremowanie włosów? Czym się różnią? Jakie są ich zalety i wady? Olejowanie włosów i kremowanie włosów to dwa na pierwszy rzut oka podobne zabiegi pielęgnacyjne, które możemy łatwo przeprowadzić w domowych warunkach i które mają szansę dać na prawdę dobre rezultaty. 

Wśród włosomaniaczek są zarówno zwolenniczki olejowania włosów, jak i zwolenniczki kremowania włosów. Ja nie potrafię się opowiedzieć po żadnej stronie. Stosuję oba zabiegi w zależności od... nastroju. I obydwa lubię. Moje włosy też lubią i olejowanie i kremowanie. Dzisiaj postanowiłam je ze sobą porównać.

Przewaga olejowania włosów
  • łatwiej jest rozprowadzić na włosach olej niż krem/balsam/mleczko
  • efekty olejowanie włosów z reguły są bardziej intensywne niż kremowania
  • olejki generalnie lepiej wypadają pod kontem składu, bo nie muszą mieć żadnych dodatkowych, niepotrzebnych składników
  • olej się praktycznie nie wchłania i nie paruje z niego woda, więc zużywamy go mniej niż byłoby to w przypadku kremu

Włosy po olejowaniu
Przeczytaj też więcej na temat: olejowanie.


Przewaga kremowania włosów
  • kremowanie mniej brudzi całe otoczenie, łazienkę i pościel niż olejowanie
  • krem/mleczko/balsam  łatwiej jest zmyć z włosów niż olej
Włosy po kremowaniu
Przeczytaj też więcej na temat: kremowanie włosów

Olejowanie włosów wygrało 4:2 z kremowaniem włosów. Przynajmniej u mnie tak to wygląda. Co nie znaczy, że kremowanie jest gorsze. każdy musi wybrać taki sposób pielęgnacji włosów, który najbardziej odpowiada mu pod każdym kontem. A ważniejszy od formy kosmetyku jest zwyczajnie jego skład. Są świetne balsamy idealne na włosy i są też kiepskie olejki, które nadają się jedynie do oliwienia zawiasów ;) A w sumie to do tego też nie. Ja stosuję zamiennie olejowanie i kremowanie, chociaż muszę przyznać że w całej swojej włosowej przeszłości zdecydowanie więcej olejowałam. 

Ciekawym pomysłem, żeby udoskonalić pielęgnację włosów jest połączenie olejowania i kremowania. Wówczas nakładamy na włosy bardzo bogatą mieszankę, która ma szansę bardzo intensywnie zadziałać. Dodatkowo po nałożeniu na naolejowane włosy kremu one przestają być tak potwornie tłuste, co jest sporą zaletą. 

Więcej na temat olejowania i kremowania:

A Wy wolicie olejowanie czy kremowanie? Czy dwa w jednym? Mogłybyście coś dopisać do przewagi olejowania lub przewagi kremowania?

2 komentarze:

  1. Nie robiłam ani jednego, ani drugiego, ale jakoś bardziej kusi mnie olejowanie :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...