czwartek, 11 czerwca 2015

Małe codzienne radości i przyjemności - część I: poranek

Każdego dnia spotyka mnie przynajmniej kilkanaście miłych rzeczy. Są to rzeczy bardzo zwyczajne, codzienne i dostrzegłam je dopiero niedawno, kiedy postanowiłam bardziej skupić się na pozytywach. Wcześniej jakoś nie dostrzegałam ich, nie zwracała uwagi i nie doceniałam. A szkoda. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, jak fajny i przyjemny jest mój każdy dzień i za jak wiele rzeczy powinnam być wdzięczna losowi. Im dłużej myślałam o takich codziennych, zwyczajnych pozytywach, tym więcej tego było. Początkowo sądziłam, że uda mi się spokojnie zamknąć wszystko w jednym wpisie, ale okazało się, że nie. Dzisiaj przedstawiam pierwszą część codziennych radości i przyjemności, czyli dobre rzeczy, które spotykają mnie o poranku.



1. Budzę się
Pobudki bywają u mnie różne. Czasami i tak nie mogę spać i czekam niecierpliwie na budzik. Czasami bardzo nie chce mi się wstawać i z trudem zwlekam się z łóżka. Tak czy inaczej zawsze się cieszę, że wstałam. Że nastał kolejny dzień. Że świat się nie skończył, a ja wciąż mam szansę robić te wszystkie wspaniałe rzeczy. Cieszę się, że dostałam kolejny dzień. Zazwyczaj o tym nie myślę, ale gdzieś z tyłu głowy czai się świadomość, że jednak jutra może nie być. Cieszę się, że koniec świata czy mojego życia to jeszcze nie teraz. Zobacz też: Jak dobrze rozpocząć dzień

2. Psie przytulanki
Od jakiegoś czasu moja suczka Piccola śpi z nami w łóżku. Uwielbiam przytulać się do niej na dzieńdobry i głaskać po brzuszku. Jest śliczna, słodziutka, kochana i taka puchata. Każdy poranek zaczynam od psich przytulanek i jest super. Zobacz też: Dlaczego warto mieć psa?


3. Ludzkie przytulanki
Nie ma chyba nic fajniejszego, niż przytulić się z samego rana do ukochanej osoby. Poranki z reguły się chłodne, a ludzie ciepli więc tym bardziej jest super. 

4. Wygodne miejsce w autobusie
Lubię jeździć komunikacją miejską, o ile tylko mam wygodne miejsce przy oknie i najlepiej na podwyższeniu. Żeby to osiągnąć wstaję trochę wcześniej, trochę wcześniej wychodzę z domu i robię sobie kilkunastominutowy spacerek na wcześniejszy przystanek. I tak to jest zdecydowanie tego warte. Gdybym miała całą drogę stać albo nawet siedzieć na miejscu, które mi nie odpowiada podróż do pracy nie byłaby żadną przyjemnością. A tak jest :)

5. Książka w autobusie
Uwielbiam czytać książki. Regularnie chodzę do biblioteki i wypożyczam. Zazwyczaj czytam książki właśnie w autobusach i tramwajach w drodze do pracy i z powrotem. Bardzo to lubię i często nie mogę się doczekać aż usiądę na "swoim" miejscu i otworzę lekturę. Zobacz też: Polecam książkę.


6. Śniadanko
Pierwszy posiłek jem dopiero w pracy. Poradniki mówią co innego, ale mnie ta opcja służy, więc się jej trzymam. Uwielbiam śniadania i czekam na nie z niecierpliwością, bo bez względu na to jak bardzo najadłabym się na noc, w 90% przypadków rano i tak jestem głodna. Zobacz też: Co jem na śniadanie.

Sześć fajnych rzeczy, które spotykają mnie każdego dnia. I to wszystko jeszcze przed 9 rano. A później jest jeszcze lepiej. Stworzenie tej listy zwyczajnych, pozytywnych rzeczy pozwoliło mi dostrzec dobre strony, których kiedyś nie zauważałam. Dostrzec i docenić, bo wiem jak bardzo nieprzyjemnie by było stać w autobusie przez godzinę albo nie mieć się do kogo przytulić rano. 

4 komentarze:

  1. Ostatnio też jem śniadania w pracy, bo nie muszę się spieszyć by zdążyć na autobus. To tylko godzinka różnicy, a oszczędza mi nerwów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też staram się te dobre rzeczy zauważać. Rano ciężko mi się zwlec z łóżka, więc wychodzi z tym różnie, ale myślę, że to kwestia wprawienia się! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raczej nie zwracam uwagi na takie rzeczy wszystko robię automatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam nic przeciwko staniu w autobusie, czasami zdarzają się ciekawe rzeczy :) A jak jeszcze mogę komuś ustąpić miejsca i stać, sprawia mi to sporą radość :)
    Ja też doceniam takie drobne rzeczy, czasami są w życiu takie okresy, że tylko takie drobnostki stawiają nas na nogi :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...