poniedziałek, 29 czerwca 2015

II Wolbromska Ciężka Dycha 28 czerwca 2015

Wolbromska Ciężka Dycha to 10 km po Wolbromiu, głównie przez las i ze sporą ilością stromych podbiegów. Tak szczerze to jeden z tych startów, co nie do końca mi się chciało brać udział. Z wielu powodów a wśród nich oczywiście lenistwo i niechęć do deszczu. Ale ostatecznie jednak pobiegłam. I w nagrodę nie padało w Wolbromiu przez cały czas trwania imprezy. Po biegu natomiast mogłam się posilić pyszną kiełbaską z grilla i strogonowem. A i zajęłam 4. miejsce w swojej kategorii wiekowej, co jednocześnie jest powodem do radości ale też trochę do rozpaczy ;)



II Wolbromska Ciężka Dycha - trasa
Trasa Wolbromskiej Ciężkiej Dychy jak sama nazwa wskazuje liczyła 10 km. Były to dwie pętle. i można było przebiec tylko jedną czyli 5 km. No ale jechać te 42 km tylko po to, żeby przebiec 5 km, skoro można i 10 km to trochę bez sensu, więc ja od razu wiedziałam, że biegnę dychę. Poza tym piątki biega się szybko, a ja nie lubię biegać szybko. 30% asfalt i kostka, reszta nawierzchnia gruntowa: drogi i ścieżki. Miła odmiana dla kogoś, kto non stop biega po twardym, bo najbliżej domu. 
Źródło: wolbromteam.itcom.pl

II Wolbromska Ciężka Dycha - organizacja
Organizacja Wolbromskiej Dychy była całkiem spoko. Przynajmniej jak na niewielką imprezę. Zacznijmy od minusów. Nie widziałam nigdzie szatni (ale też nie szukałam). Był również problem ze znalezieniem kranu z wodą. Kolejka do odbioru pakietów startowych, ale to raczej standard i też nie była to nie wiadomo jaka kolejka, bo udział brało około 200 zawodników. Okresowo była też większa kolejka do toi toi tzn. clip clopów ;) Minusem jest też koszulka. Bo bawełniana. A ja w ogóle dostałam jakąś uplamioną, chociaż była zapakowana. Z wzorem też się nie popisali, a na plecach tradycyjnie słup ogłoszeniowy. Numer startowe zwrotne, też trochę szkoda. Jeżeli chodzi o zalety to szybki i bezproblemowy depozyt. Całkiem sprawne wydawanie posiłków regeneracyjnych. No i jakość tych posiłków. Dużo mięsa, bardzo smacznie. Mega plus. (Dobrze, że jeszcze nie przeszłam na ten weganizm, bo byłoby smutno i głodno). Z parkingiem też raczej nie było większych kłopotów. Nagłośnienie w porządku. Oznakowanie trasy ok. Jakbym biegła sama to była szansa, że bym się nie zgubiła. Na trasie woda w wystarczającej ilości (chociaż pewnie nikt by się nie obraził, jakby było więcej punktów z wodą). Medal ładny. Nawet mojemu chłopakowi się spodobał ("No, postarali się"). Każdy uczestnik otrzymał również dyplom. I było losowanie. Niektóre nagrody bardzo fajne, ale wielki minus za to, że nic nie wygrałam ;)



II Wolbromska Ciężka Dycha - moje wrażenia z biegu
Było super. Biegło mi się bardzo dobrze. Pomimo sporej ilości stromych i długich podbiegów nie byłam aż tak zmęczona i większość tych podbiegów udało mi się pokonać w biegu. Trasa piękna. Dużo po lesie, więc czyste powietrze i cudowne widoki. Czasami serio mam ochotę się zatrzymać nie dlatego, że jestem zmęczona, tylko żeby zrobić zdjęcie ;) Trochę bardziej trzeba było patrzyć pod nogi, ale udało mi się nie przewrócić ani nic sobie nie zrobić, więc jest ok. Właściwie nie miałam chyba żadnego momentu kryzysowego, nie czułam skrajnego zmęczenia, a te 10 km dość szybko mi minęły. Na pewno mi się nie dłużyło. To był jeden z najprzyjemniejszych biegów. Szczególnie, że pogoda wbrew moim obawom i prognozom w internecie okazała się łaskawa. bez deszczu, ładnie i słonecznie, ale też bez upału.

Kliknij, aby powiększyć
Według endomondo biegłam średnim tempem 6:00 min/km, czyli tak nie za szybko. Najszybszy był 8 kilometr 5:23 min/km. Wyraźnie widać, że były dwie pętle i że pod górę było np. na 3 i 6 km, bo biegnę wolniej. A 4 i 8 musiało być z górki, bo najszybciej, 


II Wolbromska Ciężka Dycha - 4 miejsce w kategorii wiekowej
Biegło mi się bardzo dobrze, a że impreza kameralne to i szanse na jakieś miejsce większe. Ale tym razem jednak trochę mi brakło. Zajęłam 4 miejsce w swojej kategorii wiekowej z czasem 56:03. Do najbliższej rywalki miałam prawie 2 minuty, więc nijak nie było szans żebym ją jakoś wyprzedziła. Pół minuty, może minutę, ale prawie dwie minuty to dla mnie nie do przeskoczenia. I trochę smuteczek, chociaż oczywiście duma też. Bo czwarte miejsce jest lepsze, niż siódme. I lepsze niż trzecie od końca (patrz Bieg wokół Kamienia). Mówią, że czwarte miejsce boli najbardziej. Mnie nic nie boli, ale fakt nie daje spokoju. Bo byłam już tak blisko, ale wciąż trochę zabrakło. Ale gdybym tylko była starsza i zakwalifikowała się do następnej kategorii wiekowej, to byłoby podium. I teraz tak myślę, czemu nie jestem starsza. A mogli się moi rodzice pospieszyć. No mogli ;)

Źródło
Według oficjalnego pomiaru czasu biegłam tempem 5:36 min/km i byłam 9 kobietą na 20 startujących w biegu na 10 km oraz 79 osobą w ogóle na 109. Na półmetku zameldowałam się z czasem 28:15 czyli obydwie pętle pokonałam dokładnie w takim samym czasie. Tak przynajmniej wynika ze statystyk organizatora.


II Wolbromska Ciężka Dycha to była bardzo udana impreza biegowa i bardzo miło spędzona niedziela. Uwielbiam spędzać weekendy właśnie w taki sposób. Aktywnie, na świeżym powietrzu, zdrowo, w pewnej odległości od domu i w najlepszym towarzystwie świata. 

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję :) chociaż do mistrza jeszcze mi brakuje

      Usuń
  2. Wielkie gratulacje !!! Zajmiesz jeszcze 3 miejsce - czego Ci z całego serca życzę :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy kameralnych biegach łatwiej zyskać wyższe miejsce. Kilka razy zdarzyło mi się zająć 4 lub 5te miejsce, przez co później było troszkę smutno, jednak tłumaczę zawsze to sobie tak, że jeszcze trochę potrenuję i podium moje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to ja sobie pomyślałam, że gdybym była trochę starsza to podium też byłoby moje nawet z gorszym czasem ;)

      Usuń
  4. Uważam, że i tak miałaś piękny wynik i warto było wygrać z lenistwem i brać udział :) Mnie najbardziej chyba boli drugie miejsce, wiesz, że jesteś tak blisko pełnego zwycięstwa, a jednak jesteś druga :)

    Zapraszam Cię do zabawy - Liebster Award. Jeśli masz ochotę, zapraszam do siebie na bloga po więcej informacji :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...