czwartek, 7 maja 2015

Co jem na śniadanie - zdjęcia

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Tak mówią. Dla mnie każdy jest najważniejszy :) ale śniadania darzę wyjątkowymi względami. I akurat chodzi mi tutaj o śniadania w tygodniu, nie w weekendy. To w dni powszednie moje śniadania są najsmaczniejsze i najbardziej efektowne. Chociaż i tak zazwyczaj jem owsiankę ;)


Ale owsianka owsiane nie równa, a ja mam mnóstwo pomysłów i sposobów na owsiankę. Czasami wygląda pięknie, czasami paskudnie, ale zawsze wyśmienicie smakuje. Powyżej owsianka z kandyzowanym ananasem. Tak szczerze to poza płatkami owsiany są tak również płatki jęczmienne, pszenne i żytnie.

Poniżej owsianka z żurawiną i dżemem 100% z wiśni. Wygląda jak wygląda, ale zapewniam że jest przepyszna. Zdrowa, orzeźwiająca i sycąca.


Poniżej owsianka bananowo-kakaowa. Pyszna. Smakuje jak deser. W zależności od sposobu przyrządzenia można ją porównać do mlecznych deserków albo do ciasta. Dla zainteresowanych przepis na owsiankę bananowo-kakaową.




Na kolejnym zdjęciu owsianka z rodzynkami, daktylami i wiórkami kokosowymi. Wyjątkowo ładnie wyszła. Na Instagramie ma 36 lajków. To sporo jak na moją owsiankę. 


Czasami zamiast owsianki jem jogurt z suszonymi owocami, orzechami i nasionami. To taka bardziej dietetyczna wersja. Albo bardziej leniwa, bo szybciej mi wrzucić bakalie do jogurtu ;)


Nieodłącznym elementem moich śniadań są również owoce. Najwięcej jem jabłek. Zaraz później są chyba banany, które z reguły lądują w owsiance. Uwielbiam też pomarańcze. Są takie orzeźwiające, szkoda tylko że zawsze wszystko dookoła muszę upaprać ich sokiem. 



Chleb jem raczej rzadko, ale czasami się zdarza. Lubię takie tradycyjne połączenie: miód z serem białym. Pamiętam, że na wakacjach dziadek zawsze tak jadł. Chleb wybieram ciemny i zawsze dokładnie analizuje skład. Takie poniższe śniadanko u mnie dobrze sprawdza się również przed biegiem.


Tak myślę, myślę i wychodzi na to, że praktycznie na okrągło jem na śniadanie owsiankę. Oczywiście jest zdrowa, a ja dbam o urozmaicenie używając różnych płatków i rożnych dodatków. Ale i tak chyba warto byłoby popracować nad kreatywnością śniadaniową. Bo ja nie wiem, co jeszcze mogłabym jeść na śniadanie co dałoby się zrobić w pracy lub ewentualnie zanieść do pracy w pojemniku. Jakieś pomysły? A Wy co najczęściej jecie na śniadanie?

6 komentarzy:

  1. Ja na śniadanie najczęściej jem owoce (jabłka, banany, czasem coś innego) i popijam mlekiem. Czasem zamieniam to na jogurty smakowe lub naturalne. Może też spróbuję kiedyś owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojjej ta pierwsza kolorowa owsianka wygląda przecudnie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się tak zapętliłam z musli... Robię je sama albo korzystam z gotowego (zazwyczaj dodaję banana). Owsianka to bardzo pożywne śniadanie, jeżeli Co się nie przejadła to nie widzę potrzeby zmiany jadłospisu;) jedynie co to możesz kombinować z różnymi kaszkami lub owocami. Zawsze jest pierdyliard kombinacji;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do niedawna jadałam na śniadanie tylko owsiankę. Niestety okazało sie, ze to ona była sprawca moich problemów żołądkowych. Teraz szukam godnego zamiennika. Dla mnie pierwsze śniadanie musi byc na ciepło. Niekoniecznie na mleku. Testuje teraz płatki orkiszowe. Do pracy zabieram kanapkę na jeden posiłek, na kolejny owoc + jogurt naturalny. Bardzo polecam bloga quchenne inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja przez długi czas jadłam owsiankę/kaszę manną na śniadanie, szczególnie gdy za oknem była niska temperatura. Teraz mam fazę na kanapki, bo jest więcej świeżych warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka :) omlet, jajecznica, sadzone, same lub z warzywami z odrobiną żytniego pieczywa. Biegam na czcz, bo o 4.30 jestem w stanie tylko wypić wodę :).

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...