poniedziałek, 18 maja 2015

I Bieg Wadowicki - 10 km - 16 maja 2015

I Bieg Wadowicki odbył się 16 maja 2015 roku. Punktualnie (serio, punktualnie) o godzinie 16 tłum około 500 zawodników rozpoczął 10 km bieg. Pogoda była piękna. Słonecznie i ciepło, ale dla mnie jeszcze nie za ciepło. Bieg Wadowicki poprzedziła wspólna rozgrzewka na rynku.

Źródło: facebook.com/biegwadowicki

I Bieg Wadowicki - koszulka
Koszulka pamiątkowa z I Biegu Wadowickiego jest super. Bardzo zgrabna ;) poza tym projekt nietypowy jak na koszulkę z pakietu. Bardzo ciekawie i oryginalnie. Oczywiście nie wszystkim się podoba, że napisy po angielsku. Tak samo, jak nie wszystkim się podoba że biała. Wiadomo, każdemu nie dogodzisz. Moim zdaniem koszulka jest super. Przynajmniej z przodu, bo z tyłu jest słupem reklamowym ;) No ale wiadomo jak jest. Sponsor nie może dać sobie krzywdy zrobić. Jeżeli chodzi o komfort biegania to jest ok. Nie zauważyłam żadnych uchybień. Nic nie obciska, nie obciera, nie uczula, techniczna. Super!


I Bieg Wadowicki - trasa, przebieg i wynik
10 km w Wadowicach udało mi się przebiec w 00:56:18. Zajęłam 328 miejsce open i 18 w swojej kategorii. Nie jest to moja życiówka, ale jestem zadowolona. Biegłam bez spiny (jak zwykle zresztą, ach ta strefa komfortu ;)), nie padłam na mecie zimnym trupem, a czas poniżej godziny jest zupełnie ok. Chociaż mnie niedawno BIEGmageddon zapytał, czy nie chciałabym mocno przytrenować i znacznie poprawić wyniki. A no chciałabym, tylko trochę mi się nie chce, więc mam mnóstwo wymówek ;) A tak serio to jeszcze nie do końca jestem gotowa na takie ekscesy.



Wracając do Biegu Wadowickiego biegło mi się w porządku. Pomimo tej stopy, która boli bardziej jak chodzę. Biegać mogę prawie normalnie. Tylko zbiegi wiadomo zawsze bolą. Trasa była piękna. Wadowice nie są bardzo daleko ale trochę poczułam się prawie jak w górach. Lubię takie wzniesienia i lasy dookoła. Bieganie w takich okolicznościach jest jeszcze lepsze. Pierwsze kilometry Biegu Wadowickiego były najbardziej wymagające i obfitujące w podbiegi. Za połową, czyli po 5 kilometrze już był luz i praktycznie cały czas po równym lub z górki. 

Kliknij, aby powiększyć

Kliknij, aby powiększyć
Według endomondo jak zwykle jest trochę inaczej. Nie ma 10 km tylko 9,77 km w czasie 00:56:31. Moje średnie tempo to 5:47 min/km, a maksymalne 3:27 min/km. Najszybszy okazał się siódmy kilometr (5:22 min/km), a najwolniejszy pierwszy (6:11 min/km). Po kliknięciu w powyższe zrzuty z Endomondo można zobaczyć sobie dokładniej wykresy i międzyczasy. 

Bardzo fajnym pomysłem były chorągiewki z oznaczeniem kilometrów. Np. przy 9 kilometrze było coś w stylu "Już tylko kilometr dzieli was od kremówek". Niestety większości haseł nie zapamiętałam lub nie zauważyłam. Gdybym wiedziała, zwróciłabym baczniejszą uwagę. Ale pomysł genialny. 

I Bieg Wadowicki - medal i na mecie
Na mecie Biegu Wadowickiego czekała zupa i oczywiście kremówka. A i medal przecież. Były tez masaże i losowanie nagród, ale ja dość słabo się czułam (stopa jednak bolała) i szybko się zmyłam. Szczególnie, że do domu z godzina drogi. 




Medal ma na odwrocie słowa Jana Pawła II "Musicie od siebie wymagać, choćby inni od was nie wymagali". I to jest akurat motto dla mnie. Medal z I Biegu Wadowickiego jest świetną pamiątką. W ogóle fajnie tak wziąć udział w pierwszej edycji jakiegoś biegu. Później można we wszystkich kolejnych i po 10 może jakieś zniżki czy wyróżnienia chociaż będą ;)

3 komentarze:

  1. Gotowa czy nie, warto poprawić wyniki, zobaczysz jaką to przynosi radość! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Ania,

    Patrzę na ten profil trasy, który zamieściłaś tutaj i wygląda z niego, że ta trasa jest bardzo stroma w większości, cały dziewiąty kilometr to stromy podbieg o nachyleniu ok. 10%. Taki jest na prawdę ta trasa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest zeszłoroczna trasa. nie wiem, czy w tym roku będzie taka sama. ale z tego co pamiętam nie przypominam sobie stromego podbiegu w okolicach ostatniego kilometra. z tego ca napisałam wynikało by, że raczej pierwsza połowa była pod górkę, a później już z górki :)

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...