wtorek, 5 maja 2015

4 proste sposoby, żeby szybko poczuć się lepiej

Chciałabym podzielić się z wami kilkoma prostymi sposobami, żeby błyskawicznie poczuć się lepiej. Nie wymagają one żadnego specjalnego sprzętu i zajmują dosłownie chwilkę. Ponadto można je zastosować prawie wszędzie. W moim przypadku te sposoby sprawdzają się znakomicie. Są też uniwersalne. Pomagają powstrzymać płacz, zapanować nad nerwami i wziąć się w garść (oraz do roboty). Są też zupełnie normalne (no chyba, że dla kogoś robienie pompek wykracza poza normę), zdrowe i nieinwazyjne. 



1. Uśmiech
Nie od dziś wiadomo, że unosząc kąciki ust w górę jesteś w stanie trochę oszukać własny organizm. Kiedy przybieramy grymas uśmiechu nasze ciało zaczyna reagować tak, jakbyśmy naprawdę się cieszyli. Wystarczy szeroko się uśmiechnąć i wytrzymać w ten sposób kilka sekund, żeby nasze samopoczucie zaczęło się poprawiać. Sposób ten na pewno jest skuteczniejszy, jeżeli w niego wierzymy. U mnie się sprawdza. Poza lepszym samopoczuciem uśmiech daje nam również lepszy wygląd.
Źródło: pixabay.com
2. 10 pompek
Zrobienie kilku pompek zajmuje mniej niż minutę. 10 pompek to jest liczba idealna dla mnie, ale w zależności od kondycji może to być zarówno 5 jak i 20 pompek. Chodzi o to, żeby zmęczyć się trochę, ale nie za bardzo. Taki błyskawiczny trening odświeża ciało i umysł. A jeżeli będziemy stosować tę metodę kilka razy dziennie efekty mogą przerosnąć nasze oczekiwania. Tzn. oczywiście nie wyrzeźbimy barów jak Pudzian, ale coś tam pozytywnego może zacząć się dziać w okolicach naszych ramion. Sam nawyk wykonywania ćwiczeń w momentach stresu również jest bardzo dobry. O wiele lepszy niż używki.

3. 5 głębokich wdechów
Skuteczny sposób na uspokojenie się i dotlenienie. Pomaga zarówno złagodzić napięcie jak i dodać siły do działania. Jest też nieoceniony, kiedy próbujemy się powstrzymać przed zrobieniem komuś krzywdy ;) Większość ludzi w ogóle oddycha źle i zbyt płytko, dlatego te 5 głębokich wdechów to bardzo dobry pomysł, jeżeli chcesz poczuć się lepiej. 

4. Bardzo zimna lub bardzo ciepła woda/herbata
Wypicie kilku łyków bardzo zimnego lub bardzo ciepłego płynu w moim przypadku doskonale pobudza i odświeża (dosłownie i w przenośni). Najlepiej sprawdza się u mnie zimna woda lub gorąca herbata. Nie będzie niespodzianką, jeżeli napiszę że zimne napoje preferuję latem, a gorące zimą. Tak szczerze to sama nie wiem na jakiej podstawie to działa. Może chodzi o taki szok. No, najważniejsze, że działa. 
Źródło: pixabay.com

A wy macie jakieś szybkie i proste sposoby, żeby poczuć się lepiej?


Zobacz też:



4 komentarze:

  1. Uśmiechnie stosuję, pompek nie lubię, ale nie od dziś wiadomo, że odrobina ruchu poprawia nastrój bardzo skutecznie:)
    W zależności od ilości czasu: Idę nas spacer lub biorę aromatyczną kąpiel (+świece -kluczowy element). Gdy mam mało czasu staram się sobie szybko przypomnieć jakiś dowcip i opowiadam go sobie w głowie;) może być też zabawna historyjka.
    A jesli przyczyną złego samopoczucia lub stresu jest osoba - ten sposób znam skądś, gdzieś usłyszałam /przeczytałam - wtedy trzeba sobie tą osobę wyobrazić w śmiesznej lub krępującej sytuacji, przykładowo: że puszcza bąka ^^ wtedy od razu podchodzimy luźniej do sytuacji;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uśmiech bardzo pomaga i to w wielu wydawałoby się beznadziejnych sytuacjach

    OdpowiedzUsuń
  3. Oprócz wymienionych sposobów na pewno dobra jest muzyka, którą lubimy oraz muzyka relaksacyjna, której sporo jest w internecie. Na mnie muzyka relaksacyjna zawsze działa bardzo dobrze. Dobry na samopoczucie może być też długi spacer, zwłaszcza po lesie.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...