środa, 8 kwietnia 2015

Zalety samotnego biegania

Różni są ludzie i różni są biegacze. Każdy ma swoje preferencje i odmienną osobowość. Dużo się mówi o tym, jak fajne jest bieganie w grupie. Zgadzam się, jest fajne. Uważamy jednak, że samotne bieganie też jest fajne. I też ma zalety. Nie wspominając już o fakcie, że niektórzy są bardziej towarzyscy, a inni mniej. Wśród biegaczy można znaleźć również samotników i ze specjalną dedykacją dla nich ten tekst. Chciałabym  wam powiedzieć, że bieganie w pojedynkę jest spoko.



Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem
Jedną z głównym zalet samotnych treningów jest niezależność. Nie musisz się z nikim umawiać ani do nikogo dostosowywać. To ty wybierasz porę, trasę i tempo. Możesz spontanicznie wskoczyć w buty kiedy tylko nabierzesz na to ochoty. Możesz swobodnie modyfikować trening. Wydłużać trasę i ją zmieniać. To ty decydujesz i z nikim nie musisz niczego uzgadniać. Biegniesz swoim tempem bez patrzenia na partnera, który może nie nadążać. Biegniesz tak jak lubisz bez wypluwania płuc, żeby partnerowi dorównać. Bieganie to wolność i właśnie podczas samotnego biegania najlepiej tę wolność czuć. Najłatwiej również trzymać się konkretnego planu treningowego biegając w pojedynkę. Kiedy nie musisz na nikogo patrzeć możesz skupić się tylko na sobie i na swoim treningu. 

Bez świadków
Biegasz sam i tylko dla siebie. Nie musisz przejmować się tym, że źle wyglądasz. Że twarz jest cała czerwona, a koszulka przepocona, włosy lepią się do twarzy, a ty ledwo dyszysz. Nie musisz krępować się z powodu zdarzających się podczas biegania problemów żołądkowych. Bieganie nie zawsze jest tak piękne jak pokazują to kolorowe magazyny. Jest piękne, ale jest też męczące, a my jesteśmy tylko ludźmi, nie modelami z photoshopa, nie superbohaterami z filmów. (Ale przeczytaj koniecznie jak dobrze wychodzić na zdjęciach z biegów). Jeżeli dopadnie cię nagły brak sił po prostu zwalniasz lub w ogóle się zatrzymujesz. I nikomu nie musisz tłumaczyć się ze swojej niedyspozycji. Nikomu również swoim zatrzymywaniem się nie psujesz planu treningowego.

Czas tylko dla siebie
Brak czasu to jeden z większych problemów dzisiejszego świata. Brakuje nam czasu na różne obowiązki i przyjemności, nie wspominając o czasie tylko dla siebie. Czasie, żeby pobyć sam na sam ze sobą. Przemyśleć pewne sprawy. Bieganie jest ku temu doskonałą okazją. Ja uwielbiam moje biegowe przemyślenia. Wysiłek fizyczny pozwala wyrzucić z siebie negatywne emocje, więc myślenie o rzeczach złych, smutnych czy trudnych nie ma wówczas na mnie tak destrukcyjnego wpływu. Co więcej często właśnie podczas biegu zdarza mi się rozwiązywać problemy. Moje samotne bieganie mogłabym nazwać pewnym rodzajem medytacji. To jest czas tylko dla mnie. Podczas takiego samotnego treningu układam sobie wszystko w głowie. 


Lubię biegać tak po prostu. Lubię biegać w grupie i w samotności. Myślę, że mogłabym wszystkie treningi odbywać w samotności. W drugą stronę już nie bardzo. Czasami mam ochotę pobiegać sobie sama. A czasami to wręcz muszę. Bieganie w pojedynkę ma w sobie jakąś magię. Mam wrażenie, że wtedy robię nie tylko coś dla swojego ciała, ale i dla ducha. Czuję się wolna. 

4 komentarze:

  1. A ja nie myślę o poważnych sprawach podczas biegu, noo pomijając naukowe rzeczy - często podczas treningu powtarzam sobie to, czego się nauczyłam w dzień ;D
    ahhahahahahahahah, a z kimś mogę biegać i to z przyjemnością, ale jeśli nie rozmawiamy za dużo tylko biegniemy

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie potrafię biegać z kimś. Wtedy jakoś tak szybciej się męczę, denerwuję i się zniechęcam. Zdecydowanie jeśli już biegać to samotnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Samotne bieganie - najlepsza metoda na odstresowanie i złapanie świeżości, zwłaszcza tej psychicznej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak biegnę sama to momentalnie marzy mi się ktoś dla towarzystwa, mam wtedy więcej siły i motywację. Ale czasami jak biegam z kimś, jest problem z dostosowaniem tempa do siebie, więc i tak źle i tak niedobrze :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...