niedziela, 12 kwietnia 2015

Wiosna - czas na zmiany!

Przyszła wiosna, to najlepszy czas na zmiany w życiu. Tzn. nie chodzi o to, że wiosna sama w sobie jest jakoś bardziej dobra niż jakikolwiek inny czas. Chodzi o to, że wiosna jest teraz. Najlepszy czas na zmiany jest teraz. Czyli na wiosnę ;) Zainspirowana różnymi sytuacjami i osobami, trochę zmęczona i nieco znudzona swoim życiem postanowiłam coś zmienić. Tak, żeby było lepiej. Żyć swoim wymarzonym życiem i zamiast zazdrościć czegoś innym, cieszyć się z tego co mam. Najpierw oczywiście trzeba to mieć. Albo zdobyć. W tym właśnie celu te zmiany.


Ostatnio zbyt często byłam smutna i sfrustrowana. Zbyt często patrzyłam na innych tęsknym wzrokiem z nutką zazdrości. I zbyt często nie bardzo wiedziałam, co ze sobą zrobić. Stop! Tak być nie może. Mam kilka ogólnych postanowień i celów do zrealizowania. A na doła najlepsze są zmiany.

Częściej nosić sukienki i spódnice
Do tego pomysłu wcale nie zainspirowała mnie coraz cieplejsza pogoda. Miałam w swoim życiu taką sytuację, że wszystkie moje spodnie były albo brudne, albo się poprzecierały. Chcąc nie chcą musiałam przez kilka dni nosić sukienki i spódnice. I czułam się normalnie. Sukienka kojarzy mi się z nie do końca wygodnym ubraniem. I to jest nie do końca słuszne przeświadczenie. Moje otoczenie od razu zauważyło zmianę i bardzo pozytywnie zareagowało. Dzięki temu incydentowi ze spodniami doszłam do wniosku, że sukienki i spódnice również się sprawdzają. Jedynym moim problemem w tej materii jest dobór butów do sukienki lub spódnicy. Większość moich butów znacznie lepiej komponuje się ze spodniami. Przy sukience trzeba kombinować. Ale da się. A od kombinowania mózg robi się lepiej wyćwiczony. Same plusy.

Zrobić porządek w garderobie
Pozbyć się rzeczy, w których nie da się chodzić. Wszystkie za krótkie, uplamione lub niewygodne bluzki muszą zniknąć z mojego życia. Na wierzch wyciągamy ubrania ładne i chodzimy w nich. Ładny wygląd dodatnie wpływa na samopoczucie, a dobre samopoczucie to rzecz kluczowa. W tym punkcie zawiera się również zreperowanie wszystkiego co zepsute. O ile się da i ma to sens kleimy buty, zaszywamy bluzki i próbujemy za pomocą proszku do pieczenia wywabić te niewiadomego pochodzenia plamy na białym materiale. Wszystko oczywiście ładnie składamy, tak żeby było wiadomo co mam i gdzie to znaleźć. 

Wprowadzić świeżość do sfery kulinarnej
Zauważyłam, że właściwie jem ciągle to samo. Oczywiście lubię to co jem. Co więcej moje posiłki są raczej zdrowe. Ale trochę się nudzę. Chciałabym wyjść poza swój utarty schemat. Postanowiłam częściej eksperymentować w kuchni. Sięgać po nowe produkty. Improwizować. Czasami zrobić zakupy w innym sklepie. Zjeść obiad na śniadania, a śniadanie na kolację. 



Zrobić coś inaczej
Również poza kuchnią. Iść pobiegać przed pracą zamiast po. Inną trasą dotrzeć do celu. Jeszcze dokładnie nie wiem, co konkretnie mam na myśli ;) ale na pewno coś wymyślę. 

Więcej (aktywnie) przebywać z ludźmi
Codziennie przez 8 godzin w pracy siedzę z ludźmi, ale to nie to. Pewnie dlatego, że pracujemy. Na uszach mamy słuchawki i właściwie bardziej jesteśmy obok niż razem. Nie wystarczy po prostu być fizycznie być przy kimś. Żeby to miało sens trzeba się zaangażować. A ja ostatnio coraz mniej mam takich zaangażowanych kontaktów i czas to zmienić. Inni ludzie są doskonałym źródłem wiedzy, motywacji, wprowadzają świeżość. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że warto się angażować w rozmaite znajomości. 

Nie marnować życia na złe myśli
Złe myśli tak na prawdę niczemu nie służą. Co więcej najbardziej szkodzimy w ten sposób właśnie sobie. Więcej na ten temat pisałam niedawno we wpisie Jak zmienić życie na lepsze


Dlaczego pisząc o ważnych zmianach za przykłady podaję takie pierdoły, jak noszenie sukienek czy urozmaicenie menu? Może dlatego, że tak łatwiej zacząć. A może dlatego, że nie da się wejść na szósty schodek, jeżeli wcześniej nie przejdzie się trzeciego. Drobnostki same w sobie może nie mają wielkiego znaczenia, ale jak się je zbierze do kupy to okazuje się, że własnie z nich składa się większa część naszego życia. Zwykła codzienność. Ale może być niezwykła. I do tego starajmy się dążyć. Żeby nasze codzienne życie było ekscytujące. 

8 komentarzy:

  1. I tu Ci przytaknę - chcemy zmiany na lepsze, zacznijmy w jakiejkolwiek dziedzinie, nawet się nie obejrzymy, kiedy zmiany obejmą inne dziedziny naszego życia :-) A ostatnia zmiana czyli nie marnować życia na złe myśli to wg mnie podstawa, kiedy chociaż częściowo pozbędziemy się trujących, negatywnych myśli, w to miejsce przyjdą inne - dobre pomysły! Bo przecież tak jesteśmy skonstruowani, że bez przerwy o czymś myślimy (chyba, że zrobimy przerwę na medytacje). :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najtrudniej w zmianach jest wytrwać. Ale warto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) porządek w garderobie planuje od dawna

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę się czuję jakbym czytała o własnych postanowieniach... Wiosna to taki nowy początek, czas porządkowania, nie tylko ubrań, ale także myśli, spraw, życia - oraz planowania. I masz 100% racji, że łatwiej zacząć malutki kroczkami, od " "pierdół". To dobry czas, ponieważ mamy więcej energii i słońca niż zimą, dlatego łatwiej o postęp:) dodałabym jeszcze, żeby więcej się uśmiechać:) powodzenia w postanowieniach, Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tymi spódnicami to wcale nie głupi pomysł, też zamierzam spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W zeszłym roku miałam podobną sytuację ze spodniami - dwie pary mi się przetarły, jakieś inne czekały na pranie. Wyciąnęłam spódniczki. Poszłam potem na zakupy, z zamiarem upolowania idealnych spodni. Wróciłam z sukienką;) od tamtej pory też zdecydowanie częściej zaczęłam sięgać po spódniczki i sukienki.

    I zupełnie się zgadzam, że najlepszy czas na zmiany jest teraz!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz.. myślę, że do zmian zwyczajnie trzeba dojrzeć i chcieć coś zmienić. Choć masz rację.. wiosna sprzyja zmianom. Trzymam kciuki za wytrwałość!

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...