środa, 15 kwietnia 2015

Szybki i tani sposób na niedoskonałości

Maść cynkowa lub pasta cynkowa (nieznacznie się różnią, ale działanie jest praktycznie takie samo) to prosty, tani i szybki sposób na niedoskonałości. Wystarczy posmarować grubszą warstwą problemowe miejsce i wytrzymać kilka godzin. Maść cynkowa i pasta cynkowa dzięki zawartości tlenku cynku ma działanie wysuszające i przyspiesza gojenie. Dobrze sprawdzają się kiedy wyskoczy nam jakiś pryszcz. Uratują również, jeżeli tego pryszcza zdarzyło nam się rozdrapać. Raz lub kilka razy. Dzięki zastosowaniu prostego i taniego kosmetyku z zawartością tlenku cynku rana bardzo szybko się zagoi. Oczywiście nie można jej non stop rozdrapywać ;) Sprawdziłam na sobie i maść cynkowa nie ma sobie równych. To jeden z moich ulubionych kosmetyków: bardzo skuteczny, niedrogi i łatwo dostępny.



Jak działa maść cynkowa i pasta cynkowa?
Maść cynkowa i pasta cynkowa zawierają tlenek cynku. Mają działanie wysuszające dzięki czemu przyspieszają gojenie. Szczególnie dobrze sprawdzają się w przypadku różnego rodzaju pryszczy, które okazjonalnie nam wyskakują. W przypadku poważniejszych problemów z cerą zawsze lepiej udać się do dermatologa, a nie działać na własną rękę. Maść cynkowa i pasta cynkowa stosowane są również przy odparzeniach. Ponadto ma lekkie działanie przeciwbakteryjne.

Maść cynkowa i pasta cynkowa - gdzie kupić i ile kosztuje?
Zarówno maść cynkową jak i pastę cynkową bez problemów dostaniemy w każdej aptece bez recepty. Koszt jednego opakowania to kilka złotych. Z reguły nie więcej niż 4 zł, a ze względu na stosowanie miejscowe nawet niewielka tubka wystarcza na bardzo długo. 

Czym się różni maść cynkowa od pasty cynkowej?
Maść cynkowa jest bardziej tłusta podczas gdy pasta cynkowa ma bardziej gęstą, zbitą konsystencję. W paście jest nieco większa zawartość cynku (maść cynkowa 10%, pasta cynkowa 25%) i bywa minimalnie droższa. W praktyce nie zauważyłam specjalnej różnicy pomiędzy pastą cynkową a maścią cynkową. Obydwa kosmetyki są bardzo skuteczne. 


Maść cynkowa i pasta cynkowa to bardzo skuteczne, proste kosmetyki które warto mieć w swojej łazience. Odkąd je odkryłam nie wyobrażam sobie, jak mogłoby ich zabraknąć. Firmy kosmetyczne produkują coraz to nowe specyfiki, półki sklepowe się uginają, ze wszystkich stron atakują nas reklamy, a czasami wystarczy taka zwykła maść z apteki za kilka złotych. Jestem wielką zwolenniczka takich prostych, niedrogich i nieco zapomnianych rozwiązań. Zobacz też: olejek pichtowy na zaskórniki

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam pastę cynkową. Tania, skuteczna i nie podrażnia mojej delikatnej skóry.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio gdzieś wyczytałam, że maść cynkowa jest całkiem niezła, ale jakoś nie po drodze mi było do apteki.. a teraz jeszcze Ty mi o niej przypominasz.. :D chyba jednak warto ją przetestować, zwłaszcza że tania jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Używam. Bardzo ładnie przysusza. Ja dodatkowo używam maści ichtiolowej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam, ale używam sporadycznie bo wygląda i śmierdzi jak stopiony asfalt :P

      Usuń
  4. Nie słyszałam o niej. Zaciekawiłaś mnie i koniecznie muszę przetestować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Używałam w gimnazjum i liceum, ale moim faworytem jest i tak mydło siarkowe i stosowanie mniejszej ilości makijażu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Również używam posty cynkowej i polecam.
    Można posmarować punktowo na noc. Dobrze działa i ma bardzo niską cenę.
    Polecam ;)

    http://strongwomeen.blogspot.com/2015/10/czesc-zapraszamy-do-ogladania-naszego.html - zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Stosowałam kiedyś tę maść. Poleciła mi ją wtedy mama i faktycznie ratowała mnie w wielu sytuacjach. Nigdy jednak nie stosowałam jej na oparzenia. Teraz będę o niej pamiętać w takich sytuacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam super maść za grosze, nie jeden raz już mnie uratowała z opresji:)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...