środa, 11 marca 2015

Przepis na owsiankę bananowo-kakaową

Owsianka na śniadanie od kilku miesięcy regularnie gości na moim stole. Najczęściej to właśnie tym posiłkiem zaczynam dzień. Owsianka ma szereg zalet: jest niedroga, łatwa do przyrządzenia, pożywna, zdrowa i można ją robić na wiele sposobów. Dzisiaj przedstawiam wam przepis na słodką owsiankę czekoladową z bananem. Jest pyszna. Taka owsianka smakuje i wygląda jak deser, a jest pełnowartościowym śniadaniem.



Owsianka bananowo-kakaowa - potrzebne składniki
Do owsianki bananowo-kakaowej potrzebujemy przede wszystkim płatki owsiane (chociaż mogą być również żytnie, pszenne, jęczmienne albo mieszanka płatków - co kto lubi i ma pod ręką). Ja zazwyczaj sypię na oko, myślę że wychodzi około 4 dużych łyżek. Ale trzeba samemu eksperymentować i sprawdzać jaka ilość jest optymalna. Każdy ma inną pojemność żołądka i poranny apetyt ;) Do tego banan. Im miększy tym lepiej, bo łatwiej będzie go ugnieść. Miękkie, dojrzałe banany są również bardziej słodkie. Dzięki bananowi ja już w ogóle nie czuję potrzeby dosładzania owsianki. Jeden banan w zupełności wystarczy i nie musi być nawet bardzo duży. Kolejnym składnikiem jest kakao naturalne. Ja sypię taką dużą, czubatą łyżkę. Do mojej owsianki dosypuję też wiórki kokosowe. Tak ze 2-3 razy więcej niż kakao. Ostatnim składnikiem mojej słodkiej owsianki jest mleko. Ja lubię, kiedy moja owsianka jest gęsta. Mleko też oczywiście leję na oko i zawsze tak, żeby porządnie zakryło w misce pozostałe składniki. 


Składniki na słodką owsiankę bananowo-kakaową:
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 1 dojrzały banan
  • 1 łyżka kakao naturalnego
  • 2-3 łyżki wiórek kokosowych
  • 150 ml mleka
Jak już wcześniej wspominałam nie trzeba się kurczowo trzymać ani podanych przeze mnie proporcji ani składników. Do owsianki można sobie dodać cukru albo posłodzić miodem. Jak ktoś woli kakao naturalne można zastąpić rozpuszczalnym (będzie mniej zdrowo ale bardziej słodko). Zamiast lub oprócz wiórek kokosowych można dodać płatki migdałów. Co kto lubi. Nie bójcie się eksperymentować! I koniecznie pochwalcie się efektami swoich owsiankowych eksperymentów. 


Owsianka bananowo kakaowa - sposób przyrządzenia
Owsiankę bananowo-kakaową można przyrządzić na dwa sposoby. Jeden jest ekspersowy, a drugi bardziej dokładny i czasochłonny. Ja robiłam owsiankę tylko w mikrofali, ale na gazie czy w piekarniku też powinno się udać. Oczywiście z tym piekarnikiem to wiadomo, że więcej zachodu, czasu aż się nagrzeje i rachunku za prąd, no ale jak ktoś zdesperowany to też można. Chyba ;)

Owsianka bananowo kakaowa - sposób ekspresowy
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą w miseczce lub garnku. Banana najpierw trzeba pokroić na plasterki lub kawałki. Gotową mieszankę wkładamy do kuchenki mikrofalowej, stwiamy na gazie lub ładujemy do piekarnika. Zależy co kto ma. I tutaj musimy cały czas czuwać. Ja swoją owsiankę trzymam w mikrofali ok. 2-4 minut. Na gazie ani w piekarniku jeszcze nie robiłam, bo nie mam ani jednego ani drugiego. 

Owsianka bananowo kakaowa - drugi sposób
Płatki owsiane zalewamy mlekiem i wstawiamy do mikrofalówki, piekarnika lub na gaz. Czekamy aż mleko się zagotuje i do takiej ciepłej mieszanki dodajemy kakao i dokładnie mieszamy. Następnie wkrajamy banana i mieżdżymy go widelcem, tak żeby powstała z niego breja :P Kiedy nasza owsianka ma już w miarę jednolitą konsystencję dosypujemy wiórek kokosowych i mieszamy. Taki miksturę jeszcze raz wkładamy do mikrofalówki na 1-2 minut. 


Owsianka bananowo-kakaowa to ostatnio moja ulubiona wariacja na temat. I zdrowsza alternatywa tak lubianych przeze mnie deserków mlecznych z ryżem lub płatkami. Nie wygląda może najpiękniej ale też bez przesady, nie odstrasza. A pachnie niesamowicie. Jeszcze lepiej smakuje. Gorąco polecam owsiankę bananowo-kakaową! W końcu owsianka to śniadanie mistrzów!

12 komentarzy:

  1. Ja nie przepadam za owsiankami, ale twoja wygląda zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i smakuje super! wcale nie jak owsiankowa breja tylko jak słodki, aromatyczny deser :)

      Usuń
  2. Świetny wpis 😁 Jutro wyprobuje ten sposób na owsiankę. Bo u mnie to na ogół płatki owsiane, mleko i garść orzechów lub suszonych owoców. Dlatego przyda się mała odskocznia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nudziła mi się zwykła owsianka, więc próbowałam eksperymentować coraz bardziej i oto efekty :)

      Usuń
  3. nie wpadłam na to żeby dodac kako :) a przecież to same zdrowie dziękuje za insporacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobra jest też ze kilkoma kawałkami stopionej gorzkiej czekolady

      Usuń
  4. Na pewno wypróbuję ten przepis :) Ostatnio z braku czasu gości u mnie w klasycznej postaci, dlatego zmiana się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, uwielbiam owsiankę, za to, że jest na nią wiele sposobów i codziennie może smakować zupełnie inaczej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie! tak jak z chlebem. moim zdaniem owsianka to w ogóle jeden z tych neutralnych i bazowych produktów, a uzyskany smak zależy od dodatków. dlatego jak ktoś mówi, że nie lubo owsianki to zastanawiam się, czy rzeczywiście nie lubi owsianki czy tylko samych płatków owsianych zalanych mlekiem.

      Usuń
  6. To może jednak spróbuję z tymi owsiankami raz jeszcze...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak to nie masz kuchenki ani piekarnika?! ;oo jak Ty żyjesz kobieto? :) A owsianka wygląda świetnie, ale jakoś nie pasuje mi kakao do płatków owsianych. Ale może spróbuje i się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam kuchenkę elektryczną w domu. a mikrofalówkę w pracy. tzn. w domu też, ale nie działa ;)

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...