czwartek, 26 marca 2015

Olejek pichtowy na zaskórniki

Olejek pichtowy na zaskórniki nie działa. Przynajmniej u mnie. Przynajmniej nie od razu. Spodziewałam się wielkiego wow i czarnego wacika (widziałam taki u innych blogerek). Nie otrzymałam nic. Wacik czysty, a zanieczyszczenia na swoim miejscu, czyli na twarzy. Spodziewałam się natychmiastowego efektu, bo o takich się naczytałam. A u mnie po pierwszym zastosowaniu olejku pichtowego trochę jakby efektu brak go tam. 

Olejek pichtowy na zaskórniki
Źródło: własne
Olejek pichtowy - gdzie kupić i ile kosztuje?
Bardzo długo zbierałam się, żeby kupić olejek pichtowy. Z jednej strony problemem była dostępność (jeżeli coś nie leży na półce w najbliższym markecie, to dla mnie już zaczyna się problem z dostępnością ;)), a drugim stosunkowo wysoka cena. Olejek pichtowy można kupić na pewno w aptece (ja tak kupiłam). Kosztuje około 20 zł za 50 ml. 

Jak działa olejek pichtowy?
Olejek pichtowy to wyciąg z jodły syberyjskiej. Pachnie ładne, ale mocno. Właściwie jest naturalnym lekiem na katar i przeziębienia. Można się nim nacierać, robić inhalacje albo pić po kilka kropli dziennie (rozcieńczony). Co ciekawe olejek pichtowy podobno rozpuszcza plastik. Nie próbowałam na taka informację znalazłam na stronie jednego z producentów. Oprócz tego na blogach i forach dziewczyny polecają olejek pichtowy do walki z zaskórnikami. 

Jak oczyszczać twarz olejkiem pichtowym?
Do oczyszczenia twarzy olejkiem pichtowym oprócz tego olejku potrzebujemy też wacika i np. nafty kosmetycznej. Można ją zastąpić olejkiem rycynowym. Właściwie myślę, że można ją zastąpić dowolnym olejkiem bądź oliwką, która się u nas sprawdza. Na wacik nalewami kilka kropel olejku pichtowego i tak ze dwa razy więcej nafty (lub innego olejku). To ważne, bo olejek pichtowy zastosowany w zbyt dużym stężeniu może mocno podrażnić skórę. Na początek lepiej zacząć od 1-2 kropli i sprawdzać, jak cera na niego reaguje. Takim nasączonym wacikiem przecierami twarz kilka razy. Intensywność przecierania dopasujmy do wrażliwości naszej twarzy. Gruboskórne dziewczyny mogą pozwolić sobie na mocniejsze tarcie (szczególnie w okolicy nosa czy brody). W przypadku delikatnej cery lepiej jedynie lekko przetrzeć ją nasączonym wacikiem. Po takim zabiegu pory skóry powinny być rozszerzone i usunięcie zanieczyszczeń łatwiejsze. W ogóle już samo pocieranie wacikiem powinno ładnie oczyścić skórę. Tak czytałam. U mnie to nie zadziałało, ale warto spróbować. 

Czy myć twarz po użyciu olejku pichtowego?
Spotkałam się z różnymi opiniami. Jedni myją, a inni tylko nakładają krem. Są też tacy, co nie robią już nic. Ja wypróbowałam wszystkie te trzy sposoby i chyba najbardziej jednak służy mi zmycie mieszanki olejku pichtowego i dopiero zastosowanie kremu. 

Efekty oczyszczania olejkiem pichtowym
Jak pisałam na poczatku notki nie doświadczyłam piorunującego ani natychmiastowego efektu oczyszczającego. Zaskórniki po zastosowaniu olejku pichtowego wciąż były na swoim miejscu. A ewentualne ich usunięcie mechaniczne wcale nie stało się łatwiejsze. Olejek pichtowy w moim przypadku bardziej zadziałał jak peeling enzymatyczny. Skóra była taka gładka i przyjemna w dotyku. Jak po peelingu. I właśnie w takim celu używam olejku pichtowego do czasu do czasu. Minęło już kilka dobrych tygodni. Jeżeli chodzi o stan cery nie zauważyłam jakiejś różnicy. Trochę zawiodłam się na olejku pichtowym. Pewnie dlatego, że zachęcona efektami innych spodziewałam się cudów. Ale i tak chyba kupię ponownie jak mi się skończy, bo jako dobrze sprawdza się jako zamiennik peelingu.

Zobacz też: 

5 komentarzy:

  1. A już myślałam, że dzięki Tobie odkryłam jakiś magiczny środek na zaskórniki :P No cóż pozostaje szukać dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to że u mnie nie zadziałał nie znaczy, że u Ciebie też się nie sprawdzi. w internecie jest sporo zachwyconych dziewczyn. myślę, że warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie zaskórniki są bardzo ciężkie do zlikwidowania, w moim przypadku takie olejki też nie pomagają. Nie wiem czy śledzisz bloga Azjatycki Cukier, ona kiedyś napisała dobry post o metodach ich usuwania i to u mnie jako tako działa, oczywiście z zastosowaniem polskich kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dziewczyny to naprawdę pomaga kupiłam olejek pichtowy i petroleum zrobiłam tonik oczyszczam twarz od miesiąca efekty sa rewelacyjne z początku zaczelo mnie piec po kolejnych dniach wacik był coraz brudniejszy do tego zluszczala mi się skora ale warto moja twarz jest bardzo czysta a była wręcz zapchana czarnymi zaskórnikami polecam

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...