niedziela, 15 marca 2015

Niedziela dla wlosów: olejowanie na eliksir

Dzisiaj z okazji Niedzieli dla włosów jak zwykle olejowanie włosów na noc. Z tym, że trochę innym sposobem, bo olejowanie na eliksir. Dzisiaj również jest dzień mocniejszego oczyszczenia, czyli do umycia włosów użyłam prostego szamponu z SLS.

Moją niedzielną pielęgnację włosów rozpoczęłam już w sobotę. Najpierw spryskałam włosy (ze szczególnym uwzględnieniem nasady i skóry głowy) ziołowym eliksirem przeciw wypadaniu Green Pharmacy. Dokładnie rozczesałam i przystąpiłam do nakładania oleju (oliwka Babydream). Ostatnio często robiłam olejowe mieszanki z olejkiem rycynowym, ale po komentarzach przy poprzedniej Niedzieli dla włosów trochę się przestraszyłam przesuszenia, więc dzisiaj tylko oliwka Babydream solo. 


Eliksir ziołowy wzmacniający przeciw wypadaniu włosów Green Pharmacy zawiera ekstrakty łubinu wąskolistnego, skrzypu polnego, kasztanowca, łopianu większego oraz proteiny soi. Co ważne nie ma w swoim składzie alkoholu, więc bez obaw obficie spryskałam nim włosy i zostawiłam eliksir na noc. Kosmetyk nie zawiera też silikonów ani parabenów, a do tego ma wygodny psikany aplikator. Nie mogę napisać, że polecam, bo dopiero pierwszy raz go użyłam. Ale zrobił na mnie całkiem niezłe wrażenie. Natomiast znana wszystkim oliwka dla niemowląt Babydream z Rossmanna zawiera głównie olej słonecznikowy plus olej migdałowy i jojoba, ekstrakt z rumianku i nagietka lekarskiego. Bez silikonów i parafiny. 


Rano umyłam włosy prostym szamponem z SLS, a konkretnie figowym szamponem Ziaja. Nie zawiera on nic specjalnego poza tytułowym ekstraktem z fig i pantenolem. Myję włosy metodą kubeczkową, czyli rozcieńczam szampon wodą z kubeczku i dopiero wtedy leję go na włosy. Podobno wówczas taki rozcieńczony jest łagodniejszy i mniej szkodzi włosom. Ja robię tak przede wszystkim dlatego, że jest oszczędniej i łatwiej. Szampon lepiej się pieni i mniej trzeba go zużyć. Po umyciu włosów na jakieś 15-20 minut nałożyłam na nie odzywkę odbudowującą Nivea long repair z olejkiem babassu i płynną keratyną. 



Po umyciu i spłukaniu odżywki zastosowałam jeszcze drugą odżywkę bez spłukiwania Ziaja intensywne wygładzanie. Używam jej od dłuższego czasu (bo już się kończy) i jestem zadowolona. To jedna z niewielu odżywek z tej serii bez parafiny. Zawiera olej słonecznikowy i proteiny jedwabiu. Ostatnim etapem było zastosowanie odżywki w spreju głównie z myślą o ochronie końcówek. Marion, 7 Efektów, Ultralekka odżywka z olejkiem arganowym. Włosy rozczesałam jak zwykle za pomocą Tangle Teezer.




Wiatr trochę utrudnił zrobienie idealnych zdjęć włosów. Ja sama oceniam efekt dzisiejszej Niedzieli dla włosów jako zadowalający. Włosy są miękkie, gładkie, przyjemne w dotyku. Nie mam do nich specjalnych zastrzeżeń poza tym, że nie ma efektu wow. Normalne włosy. Dzisiaj bardzo wyraźnie widać moją dwukolorowość na włosach. To pozostałości po rudej farbie sprzed dwóch lat. Na upartego można by uznać, że tak miało być ;)

4 komentarze:

  1. Ruda czesc sie przeswietnie blyszczy w slonu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak się zastanawiam- napisałaś, że zastosowałaś szampon z SLS... jest to detergent, który cieszy się kiepską reputacją, bo działa drażniąco na skórę... Więc jeśli robić regenerację to lepiej zastosować np dziecięcy szampon, który nie powinien zawierać tego środka. Ja osobiście unikam takim szamponów, między innymi dlatego, że z natury mam skórę suchą i wrażliwą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słuszne spostrzeżenie! w sumie nie pomyślałam. na co dzień używam delikatnych szamponów, a tego z SLS używam od czasu do czasu, żeby dokładniej oczyścić włosy i skórę głowy. może rzeczywiście lepiej byłoby robić mocne oczyszczanie wtedy, kiedy nie olejuję.

      Usuń
  3. Pełne spa, brawo:) ja robiłam tylko hennę Cassie - ale padł mi komputer, więc ostatnio nic nie piszę:(
    Co do oleju rycynowego - na skórę głowy możesz dawać w mieszance spokojnie. Na długości go nie stosuj- nie powinno być przesuszu;)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...