sobota, 7 lutego 2015

Mini projekt denko

Idea projektu denko jest taka, żeby zużywać posiadane kosmetyki, zamiast ciągle dokupywać kolejne i zawalać nimi łazienkę. Taki kosmetyczny minimalizm. Idea jak najbardziej szczytna. Chociaż tak szczerze to dla mnie projekt denko kojarzy się z trzymaniem pustych opakowań, żeby pod koniec miesiąca je sfotografować i opisać ;) Dlatego też nigdy nie robiłam projektu denko. Trzymanie takiej ilości śmieci przez miesiąc jest dla mnie nie do przejścia. Nawet nie tyle psychicznie (chociaż to trochę też), tylko że nie mam na to miejsca ;)

Źrodło: własne
Mini projekt denko, bo wygrzebałam z kosza w łazience kilka opakowań kosmetyków, które udało mi się zużyć w ostatnim czasie. Nie są to kosmetyki z całego miesiąca. Prędzej z tygodnia, bo bez przesady żebym miesiąc śmieci nie wyrzucała ;) Na tapecie dzisiaj:
  • Elfa, Green Pharmacy, Szampon do włosów normalnych i przetłuszczających się z nagietkiem lekarskim
  • Garnier Fructis, Gęste i zachwycające, Głęboko odżywcza maska do włosów cienkich
  • Marion, Zabieg laminowania Diamentowy połysk
  • Oriflame, Perfect Body Firming Bust & Décolleté Gel, Ujędrniające serum do biustu i dekoltu
  • Synergen, Coconut Body Butter, Masło do ciała kokosowe
  • Farmona, Sweet Secret, Żel pod prysznic Ciemna czekolada i orzech pistacji
  • Kolastyna, Protect Beauty, Krem do stóp z pękającą skórą pięt

Szampon do włosów normalnych i przetłuszczających się z nagietkiem lekarskim miał być delikatnym szamponem do częstego stosowania. Nie zawiera parabenów, SLS ani SLES. Zawiera za to Sodium Myreth Sulfate, które podobno wiele się od tamtych detergentów nie różni. Uświadomiła mnie dopiero niedawno jedna z osób w komentarzach. Szampon zawiera również silikony. U mnie spisywał się w porządku, ale więcej do niego nie wrócę chyba. Nie żeby mi zalazł za skórę, po prostu nie zachwycił. 

Głęboko odżywcza maska do włosów cienkich zachwyca cukierkowym zapachem. Jeżeli chodzi o działanie, to szału nie ma, ale źle też nie jest. Wygładza włosy, ułatwia rozczesywanie, lekko je dociąża. Niby głęboko odżywcza maska, chociaż jak dla mnie to raczej odżywka. I to dość lekka. Ale fajna. Być może jeszcze kiedyś kupię. 

Zabieg laminowania Diamentowy połysk opisywałam już szerzej przy okazji ostatniej Niedzieli dla włosów i odsyłam do tamtego tekstu. Tutaj napiszę tylko, że sprawdził się dobrze. Znacznie lepiej, niż ten zwykły bez diamentowego połysku. 

Ujędrniające serum do biustu i dekoltu podobno ma kosmiczną cenę 60 zł. Nie jestem pewna, bo akurat je dostałam. I całe szczęście, bo jak dla mnie w ogóle nie działa. A mam porównanie, bo np. serum ujędrniające z Eveline też biustu nie powiększy no ale działa. A to tutaj nic. W dodatku konsystencja strasznie rzadka, a w przypadku podrażnionej skory pojawiało się mocne pieczenie. Tego kosmetyku w ogóle nie polecam. Jest drogi i nie działa, a jego stosowanie też nie jest specjalnie przyjemne.

Masło do ciała kokosowe było fajne. Pachnie kokosem i nie zostawia tłustej warstwy. W składzie ma m.in. masło shea. Również całkiem nieźle spisuje się do kremowania włosów. Całkiem niezły kosmetyk do ciała. Ładnie nawilża, nie uczula, nie podrażnia, nie zapycha. 

Żel pod prysznic Ciemna czekolada i orzech pistacji opisałam szerzej w zapachowych ulubieńcach kąpielowych. Ale tak w skrócie polecam ze względu na zapach. Konsystencja też jest ok. fajny kosmetyk i polecam wszystkim miłośniczkom czekolady i łazienkowej aromaterapii. 

Krem do stóp z pękającą skórą pięt to jeden z lepszych kremów do stóp. Ma taki specyficzny zapach. Mnie się podobał, chociaż nie wiem, czym pachnie. Może jakimiś ziołami albo olejkami? To gęsty, treściwy krem i dobrze natłuszcza skórę pięt. Polecam zdecydowanie. 

Nie wiem jeszcze, czy mini projekt denko będzie stałą serią na tym blogu, czy tylko takim wybrykiem. Pewnie zależy od nastroju i jak długo nie będę śmieci wyrzucać ;)

1 komentarz:

  1. Ja podsumowuje kiedy bądź, jak mi sie w danym czasie skoncza więcwj niz 2-3produkty, bo tak to czekac az do konca miesiaca z pustymi pudełkami to tez mi sie wydaje robienie z szafki śmietnika.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...