czwartek, 19 lutego 2015

Czym jest szczęście?

Szczęście było kiedyś jednym z głównych tematów moich rozmyślań. Zastanawiałam się, co to jest szczęście. Czym jest szczęście? Co to znaczy być szczęśliwym? Dużo myślałam o szczęściu, zamiast po prostu być szczęśliwą. Teraz, z perspektywy czasu wciąż nie jestem w stanie podać definicji szczęścia. Nie chodzi o ogólną, bo każdy ma własną definicję szczęścia. Ale ja nie umiem podać nawet tej mojej własnej definicji szczęścia. Umiem za to powiedzieć, co daje mi szczęście. Co sprawia, że jestem szczęśliwa. Ale zanim przejdę do sedna muszę jeszcze napisać jedną bardzo ważną rzecz: Od myślenia o szczęściu nikt nie staje się szczęśliwszy. 



A czym jest moje szczęście? Co daje mi szczęście? Kiedy jestem szczęśliwa? Bardzo często. Jestem szczęśliwa, pomimo przeciwności losu. Jestem szczęśliwa, chociaż moje życie nie jest idealne. Jestem szczęśliwa nawet wtedy, kiedy coś mi się nie udaje. Jestem szczęśliwa kiedy:
  • trzymam za rękę ukochaną osobę,
  • Piccola (mój piesek) wskakuje mi na kolana, gdy siedzę przed komputerem i tak sobie leży patrząc na mnie swoimi kochającymi oczkami,
  • przebiegam linię mety, a na mojej szyi zawisa medal,
  • biegam (że mam siłę, zdrowe nogi i piękne buty),
  • ludzie doceniają moją pracę (zarówno jeżeli chodzi o bloga, pracę pracę czy posprzątanie mieszkania),
  • oglądam piękne krajobrazy i zapierające dech w piersiach widoki,
  • czytam ciekawą książkę,
  • kładę się spać u boku ukochanej osoby,
  • widzę, że rodzice są ze mnie dumni,
  • ktoś się dzięki mnie uśmiecha (szczęście jest zaraźliwe - daj je innym, a wróci do ciebie),
  • ... (tutaj miliard innych powodów, pozornie błahych, ale jednak bardzo ważnych).

Czym więc jest moje szczęście? Moje szczęście to miłość, radość, satysfakcja, zdrowie, pasja, praca, piękno... A czym jest Twoje szczęście?

2 komentarze:

  1. Dla mnie szczęściem jest moja rodzina i najbliżsi. Kiedy odwiedzą mnie na studiach, kiedy ugotuję im coś dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "szczęście to miłość" - bardzo ładnie napisane. Mam podobnie spostrzeżenia: Miłość i radość tworzenia;)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...