czwartek, 12 lutego 2015

Buty do biegania na zimę Kapteren Discover Kalenji

Buty do biegania zimą to teraz bardzo ważna sprawa. W końcu mamy środek zimy. Jak wybrać buty do zimowego biegania? Jak  Kapteren Discover Kalenji spisują się na śniegu i lodzie? Czy  Kapteren Discover Kalenji to dobry wybór na zimowe treningi?



Buty powinny dobrze trzymać się podłoża. Bieganie po śniegu jest spoko, to oblodzone powierzchnie są wyzwaniem. Łatwiej o kontuzję, chociaż z moich doświadczeń i obserwacji wynika, że nie są one wcale takie znowu częste. Tzn. mam na myśli te typowo z powodu poślizgnięcia się na lodzie. Wystarczy zachować ostrożność i nie mieć kosmicznego pecha, żeby całym i zdrowym wrócić z zimowego biegu.

Buty  Kapteren Discover Kalenji kupiłam z myślą o biegach w terenie. Mają grubszą podeszwę i bardziej agresywny bieżnik. Dlatego biegam w nich właśnie teraz zimą, kiedy drogi pokryły się śniegiem i lodem. Doszłam do wniosku, że lepiej będą się spisywać podczas moich zimowych treningów niż Kalenji Ekiden 50. I rzeczywiście spisują się dobrze. Przede wszystkim ich czerń z różowymi elementami pięknie kontrastuje z bielą śniegu ;) Poza tym nie ślizgają się po lodzie na tyle, żeby utrzymanie równowagi było niemożliwe. Zostawiają ładne ślady podeszwy na świeżym śniegu i nie przemakają jakoś przesadnie. Oczywiście jak jest plucha i ja biegam po niej, to buty są mokre. Ale przy zachowaniu odrobiny uwagi i bieganiu po terenach ucywilizowanych, wcale tak nie przemakają jak można by się obawiać. Co ważne ani razu nie było mi również w nich zimno w stopy.
Źródło: decathlon

Nie umiem jeszcze tak ładnie oceniać butów przy użyciu skali i tych wszystkich mądrych, ważnych parametrów. Buty  Kapteren Discover Kalenji są zupełnie spoko na zimowe bieganie. Nie mam z nimi żadnych problemów. To niższa półka cenowa, więc nawet jak się nie sprawdzą, to mniejszy ból. Chociaż nie wiem, czemu miałyby się nie sprawdzić. Są ładne, zgrabne, kobiece. Podeszwa jest super na tzw. trudną nawierzchnię. A jak zima się skończy  Kapteren Discover Kalenji świetnie będą służyć podczas biegów w terenie lub w błocie. Też sprawdziłam i dają radę. 

2 komentarze:

  1. Jeszcze biegania zimą nie praktykowałam, może kiedyś :)

    Pozdrawiam

    cooolhunter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O, fajnie że tu zajrzałem, bo będę szukał czegoś na zimę do biegania. Poprzednią zimę przebiegałem w ... butach z lidla, które miały fajny bieżnik ale przemakały na sam widok kałuży. Tyle tylko, że przy dobrych skarpetach to nie przeszkadzało, stopa ciepła, wilgoć na zewnątrz - dało się biegać - ważniejsza jednak była przyczepność.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...