środa, 21 stycznia 2015

Mycie włosów odżywką

Mycie włosów odżywką to alternatywny sposób oczyszczania czupryny. Ma swoje zalety, ale też wady. Dla niektórych mycie włosów odzywką to najlepsze, co mogą zrobić dla swoich loków. Oczywiście ta metoda nie u wszystkich się sprawdzi. Mycie włosów odżywką trochę różni się od mycia szamponem. Ale podobnie jak w przypadku szamponu, warto świadomie wybrać odżywkę do mycia. 
Źródło: własne
Zalety mycie włosów odżywką:
- Oszczędność czasu. Szybciej jest umyć włosy odżywką, niż szamponem a później jeszcze nakładać odżywkę. 
- Włosy są mniej narażone na zniszczenia. Odżywka jest delikatniejsza niż szampon, nie plącze włosów, nie wysusza - wręcz przeciwnie cały czas je pielęgnuje.


Wady mycia włosów odżywką:

- Odżywka gorzej oczyszcza. Włosy po myciu odżywką często szybciej się przetłuszczają. W niektórych przypadkach pozostają one trochę niedomyte.
- Możliwość nadmiernego obciążenia włosów i skóry głowy. Nakładanie kolejnej odżywki na włosy, które nie zostały uprzednio oczyszczone szamponem może spowodować ich nadmierne obciążenie. Mogą być przyklapnięte. Niedostatecznie oczyszczona skóra głowy może zareagować swędzeniem lub uczuleniem.
- Konieczność zużywania dość dużych ilości odżywki. Myjąc włosy odżywką musimy użyć jej więcej, niż normalnie. Również więcej, niż gdyby to był szampon. 
- Odżywka się nie pieni, a jeżeli już to słabo. Na takie umycie włosów trzeba zużyć trochę więcej czasu niż w przypadku szamponu. 

Źródło: własne
Dla kogo mycie włosów odżywką?
Mycie włosów odzywką najlepiej sprawdza się w przypadku włosów suchych, puszących się, kręconych, zniszczonych itp. itd. Może nie sprawdzić się w przypadku włosów przetłuszczających się lub bardzo cienkich, skłonnych do obciążania. Tak na prawdę najlepiej jest empirycznie sobie sprawdzić, czy ta metoda nam służy czy niekoniecznie. Do tego dobrze jest przetestować kilka odżywek o odmiennych składach, bo to w tym może tkwić ewentualny problem. 


Jaka odżywka do mycia włosów?
Najlepsza będzie taka z jak najprostszym składem. Fajnie jeżeli nie zawiera silikonów ani parafiny. Lepiej sprawdzą się lekkie odżywki, niż te o bogatym składzie. Tak teoretycznie, bo w praktyce używałam zarówno odżywek z silikonami jak i bez i efekt był podobny. W ogóle używałam rozmaitych odżywek do mycia i w przypadku moich włosów różnica jest nieznaczna. Najlepiej użyć do tego celu odżywki, za którą niespecjalnie przepadamy, a trzeba wykończyć. Albo najtańszej. Jeżeli będzie działać dobrze, po co przepłacać ;)
Odzywka, którą myjemy włosy powinna zawierać łagodne środki myjące. Szukamy w składzie np.: Behentrimonium chloride, Cetrimonum chloride, Benzalkonium chloride, Quaterinum.

Źródło: własne
Odżywki, których używałam do mycia włosów i sprawdziły się dobrze:
  • Malwa, Gloria, Maska do włosów suchych, zniszczonych i farbowanych
  • Isana Hair Professional, Oil Care Spülung, Odżywka do włosów łamliwych i rozdwajających się
  • Isana Hair, Feuchtigkeits Spulung, Odżywka nawilżająca do włosów suchych i zniszczonych
  • Forte Sweden, Mrs. Potter`s, Balsam do włosów z aloesem, jedwabiem i białą herbatą
  • Kallos, Silk, Silk Hair Mask, Maska do włosów suchych
Mycie włosów odżywką znacznie mniej je niszczy i przebiega trochę szybciej, niż tradycyjne mycie przy użyciu szamponu, dlatego postanowiłam wprowadzić ten zabieg do swojej włosowej piramidy pielęgnacji. Myślę, że mycie włosów odżywką raz w tygodniu będzie tak akurat. 

A wy myjecie włosy odżywką, czy nie służy wam ta metoda? Jakich odżywek używacie do mycia włosów? Które polecacie, a które odradzacie?

Zobacz też:

7 komentarzy:

  1. Baaaardzo żadko myje tak włosy, zawsze sie boje, ze mi jednak oleju nie domyje. Jak juz, to uzywam serical crema al latte

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a olejujesz przed każdym myciem? ja też bym się nie odważyła oleju odżywką zmywać (chociaż podobno się da, podobno niektórzy potrafią). ale w tygodniu jak mam mało czasu, a jeszcze mniej chęci na robienie cokolwiek z włosami takie szybkie odświeżenie ich odżywką to najlepsze co mogłam wymyślić.

      Usuń
    2. Wlasciwie tak, bo jak uzywam wcierki, to zawsze tak na godzine prsed myciem, to przy okazji olej i tak siedze z godzine poltorej i zmywam dopiero. Jak mam okres bezwcierkowy to rzadziej olejuje, przyznaje.

      Usuń
  2. Mi się chyba za mocno przetłuszczają. Sprobuję w weekend

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami włosy mogą się przetłuszczać z powodu zbyt agresywnego mycia i stosowania wysuszających szamponów. wtedy paradoksalnie takie mycie odżywką może to przetłuszczanie zlikwidować :)

      Usuń
  3. Zaczęłam myć włosy odżywką jakoś tak w 2008 roku. Tylko miałam wtedy krótkie włosy. Walczyłam od wielu lat z łupieżem. Mycie odzywką trochę pomogło. A myłam nią włosy codziennie. Raz w tygodniu używałam zwykłego szamponu drogeryjnego. W listopadzie 2013 trafiłam w ręce słynnej Mysi. Łupież wreszcie zniknął. Przestałam łysieć. Włosy myję odzywką na zmianę z łagodnym szamponem. Obecnie moją ulubioną odzywka do mycia jest sirical latte. Duża i wydajna. Po takim myciu normalnie nakładam odżywkę. Wg mnie mycie odzywką lepiej domywa olej niż szampon. U mnie sprawdza sie rewelacyjnie. Nie obciąża włosów, domywa je i jest delikatna dla skalpu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam już kilka podejść, włosy lubią ten sposób ale skalp wręcz przeciwnie, teraz od czasu do czasu myje włosy siemieniem lnianym i to już uwielbiają:)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...