poniedziałek, 26 stycznia 2015

Kobiecy thriller i kryminał

"Gładkie słówka" autorstwa Margaret Millar i "Dopóki cię nie dobędę" autorstwa Samanthy Hayes to dwie książki, które ostatnio przeczytałam. Lektura umilała mi drogę do pracy i z powrotem. "Gładkie słówka" to bardzo kobiecy kryminał, a "Dopóki cię nie dobędę" można nazwać kobiecą stroną thrillera. Przynajmniej takie opisy znajdują się na okładce. I ja się z nimi zgadzam. Intryga, tajemnica czy zabójstwo w przypadku kobiet zawsze są inne. Bardziej skomplikowane i mniej oczywiste. A przynajmniej w książkach i filmach tak jest. W prawdziwym życiu nie mam zbyt wiele wspólnego z kryminalistami ani nawet z policjantami. 

Źródło: własne
Już okładki tych książek są bardzo podobne. Ja oczywiście zauważyłam to dopiero, jak położyłam je obok siebie, żeby sfotografować ;) Jest kobieta w ciąży i jakiś facet w oddali. W obydwu książkach historia toczy się wokół motywu ciąży, chociaż w zupełnie inny sposób. Mamy kłamstwa, intrygi, zabójstwa i ludzi, którzy nie są tymi, za których się podają. Ja zagadkę rozwiązałam dopiero pod koniec historii, ale może bardziej przebiegłe umysły wcześniej zorientują się co jest grane. 

"Dopóki cię nie dobędę" Samanthy Hayes i "Gładkie słówka" Margaret Millar to świetne książki akurat do autobusu. Albo do czytania przed snem. Nie są nudne, ale też nie aż tak wciągające, żeby przejechać przystanek czy nie zasnąć przez końcem. Jest to literatura tylko i wyłącznie rozrywkowa, chociaż oczywiście może prowokować do przemyśleń. Jak ktoś lubi myśleć to zawsze znajdzie jakiś punkt wyjścia do rozważań. Ale generalnie to książki raczej lekkie i przyjemne do czytania w autobusie lub do pochłonięcia w jeden zimowy weekend w domu. 

2 komentarze:

  1. Z kryminałów chyba najbardziej wolę te św.pam. Joanny Chmielewskiej. Czekam ostatnio "Charpie" i ubawiłam się świetnie, także jak lubisz to polecam. Żałuję tylko, że nie będzie więcej jej książek, bo juz prawie wszystkie przeczytałam...:( moja siostra lubi takie bardziej poważne kryminały, polecę jej Twoją recenzję, a nuż się skusi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też wolę raczej poważne kryminały, ale czytając Chmielewską świetnie się bawiłam. miała niesamowity talent.

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...