poniedziałek, 19 stycznia 2015

Dlaczego warto nosić czapkę?

W dzieciństwie nie znosiłam czapek. Szczególnie tych zimowych. Ściągałam ją z głowy za pierwszym zakrętem, kiedy mama nie była już w stanie dojrzeć mnie z okna. W podstawówce, a także przez całe gimnazjum i przynajmniej część liceum czapka była symbolem obciachu i bycia pierdołą. Oczywiście nikt wprost nie wyśmiewał czapek. To były o wiele subtelniejsze hejty. Znaczące spojrzenia, niby neutralne komentarze i oczywiście szeptanie za plecami i wytykanie palcami. Co ciekawe, kaptur nie powodował praktycznie żadnych negatywnych reakcji. Ale czapka to byłą jedna z najgorszych rzeczy, jaka mogła się przytrafić dziecku w zimie.



Nie pamiętam, kiedy przeprosiłam się z czapkami, ale jakoś niedawno. I muszę stwierdzić, że noszenie czapki ma więcej zalet niż wad. I zdecydowanie warto nosić czapkę, kiedy temperatura za oknem oscyluje w okolicach zera albo spada jeszcze niżej. Teraz nie wyobrażam sobie wyjść zimą na dłużej bez nakrycia głowy. Czapa musi być!


1. Czapka chroni włosy i skórę głowy przed mrozem i wiatrem. Każda szanująca się włosomaniaczka nosi czapki. Chodzenie w zimie bez czapki bardzo niszczy włosy i szkodzi cebulkom.
2. Czapka dba o zdrowie, zmniejsza ryzyko przeziębień i poważniejszych chorób z wychłodzenia oraz zapobiega przemarznięciu uszu.
3. Czapka nie niszczy fryzury, ona ją chroni. Na bank włosy będą wyglądać o wiele gorzej po półgodzinnym spacerze na śniegu i deszczu niż po półgodzinnym spacerze w tych samych warunkach pod czapką. Po zdjęciu czapki trzeba je co prawda jeszcze raz przeczesać, trochę roztrzepać albo przygładzić. Ale po powrocie z zawieruchy to nadają się ona właściwie do układania od nowa.
4. Odpowiednio dobrana czapka pełni rolę ozdobnego dodatku, może nadać naszej stylizacji wybrany charakter, ożywić ją. W sklepach mamy tak duży wybór czapek, że bez problemy wybierzemy coś, w czym będzie nam do twarzy.
5. Żeby nie było zimno w głowę :)

7 komentarzy:

  1. Ja do dziś nie noszę, ale główny problem leży w tym, że w każdej wyglądam źle :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez w kazdej wygladam zle, ale jednak nosze, lubie cieplo bardziej :D

      Usuń
    2. mnie się kiedyś wydawało, że wyglądam źle ;)

      Usuń
  2. skąd ja to znam :) całe gimnazjum bez czapki,a i koniec podstawówki,później jeszcze szkoła średnia. Dopiero może,,od 2-3 lat noszę czapkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja musiałam nosić, bo inaczej zatoki chore...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale Ci slicznie w tej czapce:-)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...