środa, 7 stycznia 2015

Czy warto przeczytać książkę Anwen?

"Jak dbać o włosy" czyli poradnik początkującej włosomaniaczki to książka autorstwa Anny Kołomycew znanej w blogosferze jako Anwen - założycielka chyba najpopularniejszego bloga o pielęgnacji włosów. Bloga Anwen znam od dwóch lat, a w miarę regularnie czytam od roku, może półtora. Skusiłam się więc również na książkę. Poradnik początkującej włosomaniaczki przeczytałam w kilka dni. Bez większego trudu. Omijałam tylko strony z przepisami, bo akurat w danym momencie nie były mi one do niczego potrzebne. Książka "Jak dbać o włosy" ma wygodny format akurat do torebki i miękką okładkę. Ktoś kto liczył na dużo zdjęć albo chociaż kilka zdjęć Anwen będzie zawiedziony. 

Źródło: instagram.com/abakercja
Poradnik "Jak dbać o włosy" pomoże ci rozpoznać rodzaj włosów i dobrać odpowiednią dla nich pielęgnację. Anwen porusza w swojej książce temat najpopularniejszych włosowych problemów wraz ze wskazaniem możliwych przyczyn oraz sposobów poradzenia sobie z nimi. W książce znajdziecie też rozdział z przepisami na kosmetyki do włosów domowej roboty. Niektóre z nich są bajecznie proste do zrobienia i wcale nie wymagają żadnych dziwacznych czy trudno dostępnych składników. 

Książka Anwen zgodnie z podpisem na okładce jest przeznaczona dla początkujących włosomaniaczek. Te bardziej zaawansowane niestety nie będą miały z niej pożytku. Ja trafiłam chyba na jedną czy dwie rzeczy, o których nie wiedziałam i na które bym nie wpadła. Trochę nie ma sensu przebijać się przez ponad 200 stron znajomych oczywistości, żeby wyłapać jedną czy dwie nowości. Chyba, że ktoś ma za dużo czasu. Albo chce przeczytać tę książkę z jakiegoś innego powodu niż zdobycie wiedzy o pielęgnacji włosów (np. w celu przyczepienia się do jakiejś drobnostki, byle tylko shejtować :). Większość informacji zawartych w tej książce znałam już z bloga Anwen, ewentualnie z innych blogów, for lub artykułów. Czy warto więc wydawać pieniądze na książkę, skoro wszystko można znaleźć w sieci? To zależy. Przede wszystkim czytanie książki jest o wiele przyjemniejsze i to jest zupełnie inna kategoria niż czytanie informacji w internecie. Blog Anwen ma kilka lat i zawiera ponad tysiąc wpisów. Książka liczy nieco ponad 250 stron i zawiera najważniejsze podstawowe informacje dotyczące pielęgnacji włosów. Jeżeli ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z włosomaniactwem ta książka będzie dobrym wyborem. 


Osobiście trochę zdziwiło mnie tylko przewijające się przez wszystkie strony zalecenie, żeby nie przetrzymywać oleju na włosach zbyt długo. Anwen w książce zaleca od pół do dwóch godzin. Dla mnie to zdecydowanie za krótko na olejowanie i większość znajomych włosomaniaczek, tak samo jak ja, zostawia olej na całą noc. Generalnie im dłużej tym lepiej. Oczywiście w granicach rozsądku. 6, 8 czy nawet 12 godzin jak najbardziej, ale 24 czy 48 to bez przesady. No i trzeba by chyba z domu nie wychodzić ;) Anwen w książce twierdzi, że zbyt długie przetrzymywanie oleju na włosach może sprzyjać ich wypadaniu oraz rozwojowi chorób skóry. Nie śmiem się z tym nie zgodzić. Ale czy cała noc to rzeczywiście zbyt długo? Ja widzę ogromną różnicę pomiędzy włosami olejowanymi 2 godziny, a 8 godzin. Na korzyść dłuższego trzymania oleju na włosach. 


Do poradnika początkującej włosomaniaczki nie mam specjalnych zarzutów. No może wolałabym więcej zdjęć. I to zdjęć Anwen ;) I jeszcze brakowało mi takiego słowniczka z najważniejszymi pojęciami. I gdyby to ode mnie zależało zrobiłabym o wiele więcej przypisów z wytłumaczeniem lub rozwinięciem myśli. No ale to nie moja książka. Jak napiszę swoją to przypisów będzie tyle, co w pracy magisterskiej ;)

9 komentarzy:

  1. Książka nie jest czarno-biała, TWÓJ egzemplarz jest czarno biały bo wyraźnie jest na nim napisane "Egzemplarz demonstracyjny" więc może nie wprowadzaj czytelników w błąd? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za zwrócenie uwagi! już poprawiam!

      Usuń
    2. Ja też mam wersję kolorową:) ale z pozostałymi spostrzeżeniami się zgadzam. Co prawda całego bloga, ale książka fajnie systematyzuje rozproszoną w nim wiedzę. No i jeszcze mam dedykację od autorki;))

      Usuń
    3. o, to super! zazdroszczę ;)

      Usuń
  2. Książka bardzo odbiega od bloga anwen? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie. czasami miałam wrażenie, że czytam bloga. to zebranie wszystkich najważniejszych informacji zawartych na blogu i przedstawienie ich w możliwie krótkiej i zwięzłej formie. bardzo przydatne dla początkujących włosomaniaczek, ale dla stałych czytelniczek bloga anwen zbyt wiele nowych rzeczy tam raczej nie będzie.

      Usuń
  3. Mam bardzo wrazliwa skóre głowy i włosy olejuję na całą noc, ale od ucha w dół. Na sam skalp nakładam olej rano i po ok. godzinie myje włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja skóra głowy na szczęście nie ma nic przeciwko olejowi na całą noc :)

      Usuń
    2. Zazdroszczę :) ja na skalp w ogóle nie mogę nakładać oleju, bo bardziej wypadają mi włosy.

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...