poniedziałek, 8 grudnia 2014

Dlaczego bieganie uzależnia

Bieganie wciąga. Uzależnia. Przyjdziesz raz i będziesz przychodzić co tydzień. Zobaczysz, że ci się spodoba. Tylko spróbuj. Co ci szkodzi? To spróbowałam. Przyszłam raz i rzeczywiście. Wzięłam udział w pierwszym biegu, a później nie mogłam się doczekać kolejnych. Byłam ciężko chora, kiedy z powodu kontuzji nie mogłam iść na trening. Kiedy z powodu kontuzji nie mogłam wziąć udziału w biegu to był mój mały armagedon. Dlaczego bieganie tak uzależnia? Co w tym jest takiego fajnego?

Źródło: shutterstock

1. Endorfiny, które produkujemy podczas wysiłku fizycznego sprawiają, że czujemy się tak super. Nic dziwnego, że nikt nie chce z tego rezygnować.

2. Ludzie. Biegacze są świetni. To bardzo zróżnicowana grupa, ale łączy ich pasja, radość, poczucie humoru, życzliwość. Oczywiście niektórzy są zrzędami, marudami cierpią na tzw. ból dupy, ale to też jest słodkie na swój sposób ;)

3. Miliard spalonych kalorii. No może nie miliard, ale każde 5 km to u mnie minus 250 kcal. Czyli wystarczy zrobić dychę, żeby móc spałaszować czekoladę (całą tabliczkę!) i nic a nic nie przytyć. Tylko głupi by rezygnował z gratisowego jedzonka. 

4. Jestem zwycięzcą. Tak, jestem. Za każdym razem jak przekroczę linię mety i dostanę medal. 

5. Życiówki. Pobiegniesz raz. Później przyjdzie taki moment, że postanowisz pobiec szybciej. I uda się. Więc może by jeszcze szybciej. Bicie własnych rekordów i kolejne życiówki są bardzo wciągające. 

6. Kompletowanie biegowego ubioru. Zaczyna się od butów do biegania. Do tego jakieś legginsy i jakaś koszulka. Ale im dalej w las, tym więcej drzew. Później potrzebujemy już nie jednej, ale kilku par butów. Do tego skarpetki. Zwykłe, niezwykłe i kompresyjne. Legginsy o różnych grubościach i długościach. Chusty, buffy, opaski, czapeczki, okulary... Koszulka do biegania w dzień, koszulka do biegania w nocy, koszulka do sprintu, koszulka na długie dystanse. Producenci odzieży i sprzętu zadbali o to, żeby nigdy nie było dość. Ale skoro biegam, to przecież coś mi się od życia należy. Przychodzi ta wypłata co miesiąc, to zamiast kisić na koncie coś sobie kupię. Tylu rzeczy mi jeszcze brakuje... ;)

7. Nosi cię. Jak zaczniesz biegać ciężko się zatrzymać. Dosłownie i w przenośni. Ktoś, kto pokonał biegiem kilkanaście kilometrów nie będzie już w stanie zalegać godzinami na kanapie. Niby bieganie powinno zużywać energię, a  tymczasem ono tylko dodaje powera do działania. 

8. Lepiej wyglądasz. Ciało jakieś takie szczuplejsze i jędrniejsze. Cera zdrowa i rumiana. A do tego ten radosny uśmiech. Bieganie upiększa!

Bieganie jest super i wciąga. Mnóstwo jest powodów, po co ludzie biegają. To jest takie pozytywne uzależnienie. Taki dobry nawyk. Same korzyści i miliard plusów :)

2 komentarze:

  1. z 3 punktem się nie zgodzę. to nie do końca tak działa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tym, że bieganie dodaje takiej energii, że nie można już później usiedzieć w miejscu :-D

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...