środa, 12 listopada 2014

Jak schudłam 10 kg?

Schudłam 10 kilogramów. I to kilkakrotnie. Osoby, które poznały mnie niedawno nie wierzą, że kiedyś miałam problemy z (nad)wagą. Byłam po prostu grubiutka. Jak ten hamburger na zdjęciu niżej. 

Jak schudłam 10 kg?
Źródło: pixabay.com

Jak schudłam 10 kg - Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa była moją pierwszą poważną próbą odchudzania, która zakończyła się sukcesem.  Tzn. spadkiem wagi. Większość moich diet kończyło się po kilku dniach. Często brakowało mi motywacji. Niekiedy bardzo źle i słabo się czułam na diecie. Zdarzyło mi się też kilka razy zapomnieć, że się odchudzam ;) I w trakcie pałaszowania czwartego ciasteczka uświadamiałam sobie, że ja przecież miałam się odchudzać. Ale do rzeczy. Jak to było z tą dietą atkinsa? Wszystko przez Kominka. Tak, tego Kominka. Wyszperałam na jego starym blogu, stary post o tym, jak udało mu się schudnąć. Zaciekawiła mnie ta dieta, bo nie było w niej ograniczeń ilościowych ani godzinowych. Można jeść tak dużo jak się chce i o dowolnej godzinie. Na dodatek dieta atkinsa opiera się na tłuszczach i białkach, a więc można zajadać się kabanosami i serami. Przeczytałam też, że na tej diecie nie czuje się głodu i siła sugestii zadziałała. Nie czułam głodu. Za to czułam się jakbym umierała, a co najmniej była ciężko chora. Przynajmniej na samym początku. Tak gwałtowne ograniczenie węglowodanów to straszny szok dla organizmu. Szczególnie tego, który na co dzień jadł dużo i słodko. Pierwsze dni były fatalne. Uczucie osłabienia, ciągły ból głowy. Później było już nieco lepiej. Schudłam? Schudłam. Czy polecam? Uważam, że są lepsze sposoby na odchudzanie. Zdrowsze, łatwiejsze i tańsze. 
Jak schudnąć 10 kilogramów
Źródło: pixabay.com
Jak schudłam 10 kg - głodzenie się

Głodówki to, z tego co udało mi się dowiedzieć, bardzo powszechny element okresu dojrzewania u dziewcząt. Rezygnowanie z wybranych posiłków. Drastyczne zmniejszanie porcji. Zastępowanie posiłków owocami lub sokami. Wszystko to skutkuje bardzo złym samopoczuciem. Jeszcze gorszym niż na diecie atkinsa i jest jeszcze bardziej destrukcyjne dla organizmu. Czy schudłam? W końcu schudłam. I zaraz przytyłam. Czy polecam? Zdecydowanie nie. 

Jak schudłam 10 kg - miłość i wewnętrzny spokój

To nie żart. Wcale nie schudłam przez bieganie. Ani przez zrównoważoną dietę. Zrównoważoną dietę zaczęłam stosować sama z siebie, kiedy zrównoważyłam sobie bałagan w głowie. Każdy, kto chce schudnąć powinien najpierw poznać dwóch największch wrogów odchudzania. Nie ma wśród nich ani czekolady ani skłonności genetycznych. Wszystko siedzi w głowie. Oczywiście nie jest tak, że uporządkowanie pewnych rzeczy sprawi, że nie będziemy tyć od tabliczki czekolady pochłoniętej podczas poobiedniego leżenia na kanapie. Bardziej w tę stronę, że zniknie ta przemożna potrzeba pochłaniania takiej ilości czekolady. Zniknie też ta dziwna niechęć do wysiłku fizycznego. Wszystko zacznie się układać. Tylko jak do tego dość? Ja nie dam gotowej recepty. Nie to, że nie chcę. ja jej nie znam. A każdy ma własną drogę i powinien wypracować sobie własne sposoby na życie. 

5 komentarzy:

  1. ja raz schudłam 15 kg w miesiąc. xd

    OdpowiedzUsuń
  2. dokładnie nie ma gotowej recepty :) trzeb prówać i poszukać najlepszego dla nas rozwiązania

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja to bym chciała gotową receptę, bo gotuję mega zdrowo, sama mam niedowagę i choć w domu jemy dokładnie to samo, mój mąż o waży wiele, wiele za dużo i za żadne skarby nie potrafię mu pomóc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może on je coś jeszcze jak nie widzisz? ;)

      a czy mąż miał robione badania? często nadwaga wynika np. z niedoczynności tarczycy. jeżeli z dietą wydaje się być wszystko ok, a waga za wysoka warto skonsultować to z lekarzem.

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...