wtorek, 16 września 2014

Komputer sam się włączył w nocy i chciał mi puścić mecz

Miałam taką dziwną sytuację niedawno. Trochę straszną dla mnie. Pewnej nocy, dokładnie o godzinie trzeciej w nocy (podobno godzina trzecia nad ranem to godzina demonów, godzina kiedy aktywność złych duchów się nasila, mówi się nawet o trzeciej w nocy jako o godzinie panowania zła, dla satanistów jest to godzina diabła) monitor się podświetlił. Nie wiem, czy wiecie co mam na myśli. To jest ten moment np. tuż po wyłączeniu komputera, kiedy ekran jest już pusty i czarny ale też jeszcze podświetlony. Na samym świeceniu się nie skończyło. Komputer sam się włączył i zalogował. Oczywiście ryknął mi przy tym na cały głos w środku nocy baza wirusów programu avast została zaktualizowana. Mocno się przestraszyłam. Nie jest to normalne, że komputer sam się włącza w środku nocy. I to jeszcze dokładnie o godzinie trzeciej. A to jeszcze nie wszystko. Następnie ktoś/coś otworzył przeglądarkę i chciał mi jakiś mecz z youtube'a puścić. Sytuacja jednocześnie dziwna, przerażająca jak i śmieszna. Bo ja bardzo nie lubię oglądać meczy. A na pewno nie wyrwana ze snu o trzeciej w nocy. Szybko zerwałam się z łóżka i próbowałam to wyłączyć. Przez kilka sekund myszka nie reagowała, ale po chwili udało mi się zapanować nad komputerem. Wyłączyłam go, położyłam się i przez dwie godziny próbowałam zasnąć. Bo za dwie godziny i tak musiałam wstawać.

Źródło: pixabay.com
Wytłumaczeń na tę sytuację mam kilka. Np. że mi się to przyśniło ;) Możliwe jest również, że to robota jakiegoś hakera. Następnego dnia przeskanowałam komputer i dwa zalezione wirusy przerzuciła do kwarantanny. Oczywiście zmieniłam wszystkie hasła i od tamtego dnia nie loguję się w domu na żadne ważne serwisy. Jest również opcja, że komputer nie był wyłączony tylko uśpiony i sam się włączył przy okazji aktualizacji np. programu antywirusowego. A te aktualizacje zazwyczaj domyślnie ma ustawione na północ. A później jak już się zaktualizował i włączył to odpalił ostatnio oglądaną stronę, czyli ten mecz, co mój chłopak go wcześniej oglądał. Najwięcej emocji oczywiście budzi teoria o duchach i zjawach nadprzyrodzonych. W końcu ta godzina trzecia w nocy, która jest godziną duchów. Plus fakt, że istotom z innego świata łatwiej jest się komunikować za pomocą elektroniki tzn. puścić mi mecz niż np. napisać coś długopisem na kartce. Panowanie nad elektroniką wymaga od nich znaczniej mniejszych nakładów energii, a  ta jest bardzo ważna i starają się ją oszczędzać. 
Źródło: pixabay.com/
Od tego wydarzenia minęło już kilka dni. Komputer od tego czasu już nie wariował. Mój strach trochę minął. Zaczynam skłaniać się ku wersji z niewyłączonym komputerem i automatyczną aktualizacją. Jednakże ta sytuacja zasiała we mnie pewne ziarno niepewności. Zarówno w kwestii duchów jak i bezpieczeństwa mojego komputera. Coraz bardziej się śmieję z tego meczu, bo czemu niby duchy miałyby chcieć mi mecz puścić ;) Miałam w swoim życiu kilka takich dziwnych sytuacji, chociaż na co dzień jestem osobą raczej twardo stąpającą po ziemi i tematyka duchów oraz zjawisk nadprzyrodzonych niespecjalnie mnie interesuje. Kiedyś z ciekawości przeczytałam książkę o duchach, z której m.in. dowiedziałam się że duchom łatwiej kontaktować się przy użyciu komputera niż poruszać przedmiotami. Na blogu raczej nie planowałam poruszać tego typu tematyki, ale ta sytuacja mimo wszystko na tyle mną wstrząsneła, że postanowiłam się tym podzielić z resztą świata. I będę bardzo wdzięczna za jakiekolwiek informacje zwrotne, jeżeli ktoś miał podobną sytuację albo może mi coś poradzić w kwestii lepszego zabezpieczenia komputera.


A w nocy po napisaniu tego teksu (czasami piszę notki z wyprzedzeniem i publikuję dopiero po pewnym czasie) obudziłam się, zerknęłam na zegarek i wskazywał on dokładnie godzinę 3:33. Przypadek?

7 komentarzy:

  1. Myślę, że wirus - kiedyś też tak miałam, że komputer sam się włączał. Ale jak się boisz polecam przed snem modlitwę do Anioła Stróża - tę prostą i dziecięcą, skutecznie odpędza strachy. Naprawdę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jaaa, haha. Brzmi naprawdzę dziwnie. Jeśli to wirusy, to może spróbuj przeskanować AdwCleanerem? Szczerze - duchodemony raczej chyba nie oglądają filmików na youtube, więc pewnie musi być jakieś bardziej przyziemne wytłumaczenie...
    Mam nadzieję :D
    Bardzo mam nadzieję. Bo jeśli mój włączy się dziś w nocy, to zejdę na zawał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba było poczekac i zobaczyć, co to za mecz :) Może ktoś chciał Ci coś przekazać ;> a tak serio to myślę, że to mogła być wina jakiegoś wirusa. Mój komputer też kiedyś zaczął wariować, zostawiłam go mimo wszystko w spokoju, bo chwilowo się uspokoił, a potem trzeba było zrobić reset systemu... Także dobrze, że go przeskanowałaś. już powinien być grzeczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się latem radio w samochodzie samo włączało nad ranem, kiedy zostało wyłączone, powoli się samo pogłaszało

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dzis mialem tak samo i tez o rownej 3 w nocy. Komp na uspieniu i nagle muzyka z youtube sama na fula sie wlaczyla, ktora z rana sluchalem..

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dzis mialem tak samo i tez o rownej 3 w nocy. Komp na uspieniu i nagle muzyka z youtube sama na fula sie wlaczyla, ktora z rana sluchalem..

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dzis mialem tak samo i tez o rownej 3 w nocy. Komp na uspieniu i nagle muzyka z youtube sama na fula sie wlaczyla, ktora z rana sluchalem..

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...