sobota, 13 września 2014

Jak szybko wysuszyć przemoknięte buty?

Szybkie wysuszenie butów nie raz może nam uratować, jeżeli nie życie, to bieg. Raz mi się zdarzyło nie być w stanie stanąć na starcie, ponieważ moje buty były mokre (dlatego też warto zawsze mieć przynajmniej jedną zapasową parę, ja akurat jeszcze nie miałam). Oczywiście nie prałam ich dzień przed biegiem, tylko poprzedniego dnia też biegłam i akurat padało, a ulicami płynął strumyk. Sposób na szybkie wysuszenie butów na pewno przyda się również wszystkim tym niecierpliwym.

Jak szybko wysuszyć buty
Źródło: własne

Jak szybko wysuszyć przemoknięte buty?

Sposób na szybkie wysuszenie przemokniętych butów nie jest moim autorskim pomysłem. Tzn. trochę jest, ale dopiero po fakcie sprawdziłam w internecie i okazało się, że inni ludzie już to wiedzieli. Jako dziecko miałam tak z Seneką. Myślałam, że wymyśliłam coś mądrego, a później się okazało, że Seneka to wymyślił już dawno temu.

Jak szybko wysuszyć przemoknięte buty?
Źródło: własne
Po biegu w Zawoi moje buty absolutnie nie nadawały się do użytku w takim stanie. Pływały w błocie, więc nie ma się co dziwić. Trzeba było podjąć odpowiednie kroki. Umyłam je dokładnie, a właściwie to wyprałam. Nie w pralce oczywiście. Dokładnie wypłukałam, później wyczyściłam podeszwy szczoteczką, a wierzch buta gąbką. Do mycia użyłam zwykłego mydła. Następnie nalałam do miski ciepłej wody z żelem pod prysznic i włożyłam tam buty. Po chwili dokładnie wypłukałam i położyłam na kranie w ten sposób, żeby woda mogła wypłynąć.
Suszenie butów sportowych
Źródło: własne

Suszenie butów do biegania
Źródło: własne
Po pół godziny wystawiłam wstępnie ocieknięte buty na parapet. Dzień był ciepły, słoneczny. Powinny szybko wyschnąć. Ale przypomniałam sobie, że po Biegu RMF później też było ciepło i słonecznie. A buty szybko wcale nie wyschły. I wtedy wpadłam na pomysł, żeby napchać do nich papieru toaletowego. Papier wchłonie największą wilgoć, a lekko mokre z pewnością szybko wyschną. Papier należy wepchnąć do butów i wymienić najpierw po pół godziny, a po raz drugi po godzinie. Jeżeli buty dodatkowo stoją w ciepłym, suchym i słonecznym miejscu dwukrotne użycie papieru toaletowego powinno wystarczyć. Później trzeba buty zostawić w spokoju puste i następnego dnia (albo nawet na wieczór, jeżeli zaczniemy operację rano) a powinny być suche. Przetestowane na butach do biegania czyli lekkich, cienkich i z natury dość szybko schnących. Nie wiem, czy w przypadku innych efekt będzie taki sam, ale zaszkodzić nie powinno. Warto jedynie zwrócić uwagę na środki myjące których użyjemy. Buty do biegania to obuwie specjalistyczne i może mieć szczególne potrzeby w tych kwestiach.

Zobacz też:

2 komentarze:

  1. Oooo ale patent! W życiu bym na to nie wpadła. Dzięki za przydatny post ;)!

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...