wtorek, 2 września 2014

Jak czyścić tangle teezer?

Jak mam wymyć tangle teezer - to jedna z pierwszych moich myśli, po zakupie tej rewelacyjnej szczotki. Tangle tezeer, jak każdą szczotkę czy grzebień, należy czyścić. Na szczotkach do włosów gromadzą się zanieczyszczenia, resztki kosmetyków oraz wypadające włosy. Tangle teezer również to dotyczy. Szczotkę lub grzebień należy czyścić co najmniej przy każdym myciu włosów, żeby nie przenosić starych zanieczyszczeń na świeżo wymyte włosy. Ale jak czyścić tangle teezer?

Jak czyścić tangle teezer?

Czyszczenie szczotki Tangle Teezer może być proste, łatwe i szybkie. Nie wymaga również żadnego specjalistycznego sprzętu ani środków czystości. Bez problemu można umyć TT korzystając z tego, co mamy w łazience.




Jak czyścić tangle teezer?


Dla mnie w pierwszej chwili to był spory problem. Grzebień i zwykłą szczotkę to wiadomo: szczoteczka do paznokci i mydło lub szampon, w sumie cokolwiek myjącego. Ale jak wymyć takie cudo jak tangle teezer? Plastikowe igiełki są miękkie i wydają się być podatne na wyginanie. Nie chciałabym zepsuć sobie szczotki zaraz po jej zakupie. Szczególnie, że tangle teezer do tanich szczotek nie należy. W poszukiwaniu informacji wpisałam w okienko wyszukiwarki pytanie, jak myć tangle tezzer? Wiele dziewczyn czyści tangle teezer za pomocą miękkiej szczoteczki do zębów i mydła w płynie/szamponu/żelu pod prysznic. Znalazłam również informację o myciu szczotki tangle teezer za pomocą szczoteczki do twarzy np. tej z rossmanna albo za pomocą szczotki do włosów dla niemowlaków. Czytałam o próbach czyszczenia tangle teezer za pomocą patyczków higienicznych, ale to dość żmudne zajęcie, a efekt wcale nie jest lepszy. Ja osobiście myję moją szczotkę małą, miękką szczoteczką do zębów dla dzieci i zwykłym mydłem, którego używam do rąk. Oczywiście im większa powierzchnia szczotki czyszczącej, tym mycie idzie szybciej i sprawniej. Ale powiem szczerze, nawet moją małą szczoteczką do zębów to dosłownie chwilka.

Tangle teezer mycie

Poza myciem wodą i mydłem/żelem/szamponem należy również usuwać ze szczotki włosy (I zdecydowanie polecam robić to przed myciem szczotki). Można to bez większego problemu robić ręcznie. Do usuwania włosów ze szczotki tangle teezer nadają się również doskonale: cienki grzebień, wykałaczki, igła, stary wkład do długopisu... Właściwie wszystko co jest cienkie i dostatecznie długie. Nie próbowałam, ale właśnie spontanicznie wpadłam na pomysł, że może również odkurzacz ;) Istnieją też specjalne szczotki przeznaczone do usuwania włosów z innych szczotek. Na pewno można jest dostać w profesjonalnych sklepach fryzjerskich albo po prostu kupić przez internet. Trzeba pamiętać, że miękkie plastikowe ząbki szczotki tangle teezer są podatne na odkształcenia. Szczotki absolutnie nie powinno się kłaść na ząbkach, żeby ociekła. Lepiej wytrzeć jej górną część, strzepać wodę z dolnej i odłożyć ząbkami do góry do wyschnięcia. Nie wszyscy wiedzą, że szczotka Tangle Teezer otwiera się. Myślę, że od czasu do czasu warto ją otworzyć i sprawdzić, czy nie dostała się tam woda czy resztki kosmetyków. I jak już otworzymy warto przemyć jej wnętrze.

Nie przypuszczałam, że czyszczenie tangle teezer jest takie proste i zajmuje tylko chwilkę. Nawet mam wrażenie, że idzie szybciej niż w przypadku grzebieni i zwykłych szczotek, bo mydło tak szybko i łatwo spływa z powierzchni.

Zoabacz też:

17 komentarzy:

  1. "szczotki przeznaczone do usuwania włosów z innych szczotek" > haha co za beka :D
    a tak poważniej - sama też mam problem z jej czyszczeniem, przede wszystkim z wydłubaniem starych włosów - ostatnio zaczęłam przeciągać je patyczkiem i cośtam mi wychodzi, ale to jednak upierdliwe. Niemniej jednak i tak uwielbiam moją tangle teezer :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja czyszczę przed każdym myciem włosów czyli kilka razy w tygodniu, więc dużo włosów mi się tam nagromadzić nie zdąży (szczególnie, że czeszę się średnio góra 3 razy dziennie ;)).

      Usuń
  2. Ja myję po prostu mydłem i ręką. Daję radę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale w sensie, że palcami pomiędzy tymi ząbkami myjesz? nie powyginały się?

      Usuń
    2. Tak. Mam ją delikatnie powyginaną,ale to ze względu na to,że noszę w torebce i często zdarza mi się ją czymś przygnieść :/ Mycie raczej nie ma na to wpływu.

      Usuń
  3. Czy mogłabyś napisać coś więcej o tych "szczotkach do czyszczenia szczotki"
    Dzieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie używałam takiej nigdy i nie wiem o nich zbyt wiele. jedynie gdzieś mi się obiło o uszy, że coś takiego istnieje. niestety nie jestem w stanie nic więcej napisać na ten temat. mogę jedynie odesłać Cię do wyszukiwarki. :)

      Usuń
  4. ja swoją szczotkę zazwyczaj po prostu wkładam pod bieżącą,chłodną wodę i jest czysta :)) kiedyś próbowałam wyciągać włosy patyczkami ale to chyba trwa zbyt długo

    OdpowiedzUsuń
  5. ja polecam szczoteczkę do zębów .. supeeer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście nie tę, którą się myje zęby hahaha :P

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. w ogóle? nigdy? mój po kilku dniach jest prawie czarny xD no ale ja mieszkam w krakowie, a tutaj stężenie smogu jest ogromne

      Usuń
  7. Spadłaś mi z nieba! :)
    Nie widziałam jak myć tę szczotkę! :(
    Widzę, że dobrze trafiłam! :)
    Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz ja napewno się odwdzięcze! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spadłaś mi z nieba! :)
    Nie widziałam jak myć tę szczotkę! :(
    Widzę, że dobrze trafiłam! :)
    Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz ja napewno się odwdzięcze! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zwykły pędzelek do malowania. Ja mam taki ze średnio twardym włosiem, około 1 cm szerokości. Sprawuje się fantastycznie. Wyciąga wszystko co jest między igiełkami i na nich. Łącznie z "grudkami" olejku do włosów, którego używam na moją suchą czuprynę...

      Usuń
  9. A jak czyścic ten bok szczotki bo robiłam już wszystkiem a dalej ten bród z boku nie schodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tłusty bród, taki jak na lustrze (nie do doczyszczenia i wiecznie się marzące), niektórych sprzętach czy szczotkach czasem pomaga zwykła pianka do golenia (ja używam męską nivea). Zabieg na parę razy, ale zazwyczaj pomaga. Dobra też jest woda utleniona. Tylko trzeba pokombinować, żeby "stała" w miejscu zabrudzenia. Parę razy musi "postać" i "poobrywać brud. Za każdym razem przetrzeć. Swoją drogą woda utleniona świetnie wybarwia plamy na ubraniach :D

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...