sobota, 20 września 2014

II KrwioBIEG 20 września 2014 Kraków

KrwioBIEG to charytatywny bieg, którego celem jest promowanie dwóch wspaniałych inicjatyw: honorowego krwiodawstwa oraz biegania. II edycja KrwioBIEGU odbyła się w sobotę 20 września 2014 roku w Krakowie na Bulwarach Wiślanych. Oczywiście tam byłam, bo jakżeby nie, chociaż zapisałam się właściwie w ostatniej chwili.


Źródło: krwiobiegkrakow.pl

Honorowe oddawanie krwi to bardzo ważna i potrzebna sprawa, o której należy mówić. Niestety oddać krew wcale nie jest tak łatwo. Ja na przykład, młoda, zdrowa osoba dwa razy zostałam odesłana z kwitkiem jak chciałam oddać krew. To może zniechęcać, chociaż oczywiście rozumiem surowe kryteria dla dawców. Tutaj w końcu chodzi o czyjeś zdrowie i życie, ale też o nasze własne zdrowie. I jeżeli krew dawcy budzi jakiekolwiek wątpliwości to niestety nie można jej oddać. Przeciwwskazaniem jest np. waga poniżej 50 kg. Dla zainteresowanych tematem więcej o warunkach i procesie oddawania krwi można przeczytać na stronie Centrum Krwiodawstwa

KrwioBIEG rozpoczął się o godzinie 12:00 na Bulwarze Czerwieńskim. Trasa miała niecałe 10 km i prowadziła alejkami wzdłuż Wisły. 

Źródło: krwiobiegkrakow.pl

Pogoda no cóż. Na czas biegu akurat przestało padać. Ja oczywiście od 9:30 miałam trening BBL, podczas którego lało jak z cebra. Na Bulwary dotarłam cała przemoknięta (dosłownie) i strasznie marzłam. Tyle dobrego, że tata zabrał mnie na szarlotkę, chociaż mocno się wzbraniałam, że taka przemoknięta ludziom się pokazywać nie będę.

Źródło: własne

Źródło: własne

Ostatnio czuję się trochę słabo, jeżeli chodzi o bieganie i w ogóle. Liczyłam się z tym, że mój czas może być nienajlepszy. A w ogóle nie było pomiaru czasu. Endomondo namierzyło mi 9,69 km w czasie 52 minuty i 3 sekundy. Średnie tempo to 5:22 min/km więc nawet przyzwoicie. Bałam się, że będzie gorzej. Tak naprawdę to lepiej, niż na Biegu Tesco, z którego byłam całkiem zadowolona. Podczas biegu trochę bolały mnie kolana. Raz jedno, raz drugie i trochę coś w okolicach biodra. A po biegu wyraźnie czułam zmęczenie w okolicach stawów kolanowych. Trochę tłumaczę to treningiem BBL poprzedzającym bieg. W sumie zrobiłam ponad 16 km.




Poza pogodą narzekać można było na numery startowe. Były przyklejane. Wiele osób zgubiło swój po drodze. Przyklejane numery startowe to zły pomysł. Ja na szczęście swój oprócz przyklejenia (które nic nie dało) tradycyjnie przypięłam agrafką i jakoś wytrzymał. Ale pod koniec biegu był w stanie agonalnym. Tzn. ze względu na wilgotną pogodę nie przyklejanie. Zdjęcie oczywiście sprzed biegu, kiedy numer startowy był jeszcze cały, zdrowy i suchy.


Źródło: własne

Źródło: własne

W pakiecie oprócz koszulki (niestety bawełnianej) otrzymałam izotonik w proszku, napój z aminokwasami i dwa specjalistyczne batoniki. Na mecie była woda. Na trasie też raz po jednym okrążeniu woda, bez sensu tylko że wolontariusze nalewali jej do kubeczków do pełna. Nie wiem, czy tylko ja mam z tym problem, ale o wiele wygodniej podczas biegu pije się z kubeczka, w którym jest tylko 1/3 wody.


Źródło: własne


Z biegu jestem bardzo zadowolona. Tylko ten deszcz przed trochę nerwów mnie kosztował. Ale jeżeli chodzi o sam KrwioBIEG było ok. Pogoda w porządku, kurtka w której biegłam (żeby mi telefonu w razie czego nie zatopiło) nawet nie przeszkadzała, trasa przyjemna, tempo też ok. Poza lekkimi bólami od czasu do czasu biegło mi się dobrze. Za rok też zamierzam, szczególnie że doszły mnie słuchy, że za rok trasa będzie miała dokładnie 10 km i każdemu zawodnikowi będzie mierzony czas. 


3 komentarze:

  1. Gratulacje!
    Super czas no i to, że po zwykłym treningu jeszcze dobiłaś w taką pogodę!
    Kurcze, strasznie szkoda, że zarówno krwiobieg, jak i bieg tesco są w trakcie studenckich wakacji...

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, gratulacje!
    Jak dla mnie to świetny czas, bo zwykle mam o ponad minutę dłuższy :D Kiedyś oddawałam krew, chociaż później nieco się słabo czułam. Ale niestety choruję i muszę brać leki, które trzeba by było odstawić przed oddaniem krwi, a tego zrobić nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę tu wpadał częściej ; )

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...