wtorek, 12 sierpnia 2014

Polecam książkę: Christopher McDougall - Urodzeni biegacze

Urodzeni biegacze to książka, która wprawnie łączy wiele wątków i tematów. Mamy tutaj elementy historii biegania i przedstawia sylwetki najlepszych ultramaratończyków świata, ukazuje fascynujący świat i kulturę tajemniczego plemienia żyjącego sobie gdzieś w dziczy, jest wciągającą opowieścią poruszającą wątki przygodowe i obyczajowe, a także zawiera garść praktycznych porad dla biegaczy. Trochę takie wszystko w jednym.
Źródło: empik.com

Urodzonych biegaczy autorstwa Christophera MacDougalla czytałam dość długo. Długo nawet jak na tak grubą książkę. Urodzeni Biegacze liczą 328 stron. Przyznam szczerze, że momentami się nudziłam. Ale momentami nie mogłam oderwać wzroku od kolejnych kartek, chociaż było już dobrze po północy, a przecież rano trzeba wstawać do pracy. Zaczynając czytać spodziewałam się czegoś innego, ale nie mogę powiedzieć, żebym się rozczarowała. Dostałam więcej, niż oczekiwałam. Spodziewałam się poradnika i ilustrujących porady historii o plemieniu Tarahumara. Nie do końca tak to wygląda. Książka bardziej jest opowieścią, niż poradnikiem, ale nie da się zaprzeczyć, że pojawiające się w niej wskazówki są wartościowe. Czytając urodzonych biegaczy dowiedziałam się o istnieniu czegoś takiego, jak nasiona chia i teraz przymierzam się do tego, żeby je wypróbować (gdzie poza internetem mogę je kupić w Krakowie?). Później okazało się, że z butami do biegania to dyskusyjna sprawa i zaawansowane rozwiązania niekoniecznie muszą nam sprzyjać. I dowiedziałam się, że w wieku 50 lat absolutnie nie muszę i nawet nie powinnam być w gorszej formie niż obecnie.

Christopher McDougall napisał książkę ciekawą i wartą przeczytania. Fakt, nie czyta się jej jednym tchem w jeden wieczór, ale to nic złego. Urodzeni biegacze nieraz zmuszają do refleksji. A czasami tak człowiek ma ochotę odłożyć książkę i przebiec jakieś 80 kilometrów ;) Na pewno polecam wszystkim, którzy interesują się bieganiem i wszystkim, którzy interesują się dzikimi plemionami. Taką książkę warto przeczytać. Jeżeli interesują Cię książki na temat biegania sprawdź też Adharanand Finn - "Dogonić Kenijczyków: Sekrety najszybszych ludzi na świecie".

2 komentarze:

  1. Czytałam, czasami miałam chwile zwątpienia, ale przebrnęłam i mogę powiedzieć, że dużo mi dało jej przeczytanie. Polecam tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie czytam, bardzo mi się podoba -

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...