piątek, 4 lipca 2014

Lipiec miesiącem skrzypokrzywy

Skrzypokrzywa to po prostu zaparzone w jednym kubku suszone zioła skrzypu oraz pokrzywy. Taka ziołowa herbatka ma przyspieszać wzrost włosów i zapobiegać ich wypadaniu. Skrzypokrzywa prawdopodobnie będzie miała również dobry wpływ na paznokcie.

Źródło: własne
Moją poprzednią trwającą dwa miesiące kurację skrzypokrzywą zakończyłam w marcu i od lipca zaczynam ponownie. Pijąc skrzypokrzywę należy robić przerwy, nie zaleca się picia ziół na okrągło całymi miesiącami.

Zamierzam pić po dwa kubki skrzypokrzywy dziennie. Myślę, że to akurat, ani za mało ani za dużo. Lato jest o tyle dobrym czasem na tę kurację, że jest ciepło i więcej się pocimy. A skrzypokrzywa działa moczopędnie i jest szansa, że część wody wypocimy i nie będziemy latać do kibelka aż tak często ;) Ja w ogóle dużo piję i często latam, więc nie sądzę, żeby zrobiło mi to jakąś różnicę. Właściwie nawet nie odczuwam moczopędnego działania tych ziół.

W smaku herbatka ze skrzypu i pokrzywy smakuje... ziołami. Ciężko stwierdzić. Trochę jak trawa. Wyczuwam też pewne podobieństwo do smaku ziółek na przeczyszczenie ;) Ale spokojnie. Z tego co się orientuję, większość dziewczyn bardzo dobrze radzi sobie z piciem skrzypokrzywy (w przeciwieństwie do drożdży, które też planuję kiedyś zastosować). Ostatecznie zawsze można dodać do naparu ulubionego soku.

Dodatkowo biorę też dwa razy dziennie Dermobon. To ziołowy preparat ze skrzypem, pokrzywą i witaminami. Nie jestem zwolenniczką suplementów, ale dostałam ten preparat w prezencie. Sama pewnie bym nie kupiła. Dermobon ma uzupełniać codzienną dietę w składniki wzmacniające i odżywiające włosy oraz poprawiające wygląd paznokci. Ze względu na zawartość pokrzywy ma też właściwości odtruwające. Przynajmniej tak jest napisane na opakowaniu. 

Źródło: własne
Zgodnie z zaleceniami biorę Dermobon dwa razy dziennie po jednej kapsułce. Staram się pamiętać i brać jedną rano, a drugą wieczorem. Już raz zdarzyło mi się zapomnieć o tej porannej i wzięłam obydwie wieczorem. I mam nadzieję, że nie robi to jakiejś specjalnej różnicy. 

Źródło: własne
Moim celem jest poprawienie stanu paznokci (od malowania strasznie mi się niszczą) i oczywiście przyspieszenie wzrostu włosów. Oczywiście wcale jakoś głęboko nie wierzę w skuteczność tej kuracji. Tak na prawdę to mam wrażenie, że moje włosy nie rosną w ogóle, cokolwiek bym nie robiła ;) Ale spróbować nie zaszkodzi.

1 komentarz:

  1. Skrzyp polny jest bardzo dobra nie tylko na włosy ale także i drogi moczowe :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...