środa, 18 czerwca 2014

Dlaczego nigdy nie kupiłam nic przez Internet?

Kilkakrotnie wspominałam na blogu, że nigdy nie kupiłam niczego przez Internet. Takie wyznanie może dziwić. Szczególnie w dzisiejszych czasach. Szczególnie z ust młodej kobiety całkiem nieźle odnajdującej się we współczesnym świecie i wszystkich tych technologiach. A jednak. Nigdy w życiu nie kupiłam nic przez Internet. Dlaczego?


1. Czas oczekiwania
Jak idę to sklepu to biorę rzecz, płacę i już jest moja. Od razu. Nie muszę czekać ani chwili dłużej. Mogę od razu założyć kupione buty. Nie muszę czekać na przesyłkę ani denerwować się, że dotrze spóźniona lub w ogóle. Płacę i od razu mam.
2. Koszty przesyłki
Przesyłka kosztuje. W przypadku drobnych zamówień te kilkanaście złotych za przesyłkę to jest sporo. Wiem, że dojazd do sklepu to też koszty, ale zawsze można to tak zrobić, żeby pojechać przy okazji. I nawet jeżeli uda się znaleźć w Internecie towar taniej niż w sklepie to i tak koszty przesyłki wyrównują tę cenę.

3. Oszustwa
Kupowanie przez Internet budzi we mnie pewien lęk. Bo sprzedawca może być oszustem. Ja zapłacę, a on zniknie. Albo wyśle mi kamyki zamiast nowych butów (nie wiem, co ja z tymi butami). Albo towar będzie wadliwy. Albo przelew gdzieś się zapodzieje. Teoretycznie nie możliwe, no ale ... (większe ryzyko, że to paczka się zapodzieje). Zakupy przez internet to dla mnie trochę synonim oszustwa. A na pewno obarczone są większym ryzykiem niż tradycyjne zakupy.
Źródło: cyberbezpieczenstwo.pl

4. Niepewność co do towaru
Nawet jeżeli sprzedawca jest uczciwy to po zakupie może się okazać, że buty jednak nie pasują albo mają nie taki kolor. Osobiście wolę dotknąć i wziąć do ręki coś, co zamierzam kupić.Wtedy mam pewność, czy towar mi się podoba i czy to jest to, czego szukam. A na zdjęciach to różnie bywa. Oczywiście mogłabym obejrzeć w sklepie stacjonarny i dopiero kupić przez Internet, ale jaki w tym sens? Lepiej przecież od razu.

5. Przygody w trakcie transportu
Jak już wspominałam coś się może zagubić podczas transportu. Albo zniszczyć. I znając życie nikt za to nie odpowiada.

Wielu ludzi preferuje zakupy przez Internet ze względu na wygodę i oszczędność. Dla mnie wygląda to wręcz przeciwnie. W moim przekonaniu kupowanie przez Internet jest mniej wygodne i droższe. Oczywiście piszę to z perspektywy osoby, która nigdy nie kupiła nic przez Internet. 

6 komentarzy:

  1. Sprzęt elektroniczny jest tańszy, kupujesz go w sklepie internetowym i odbierasz
    w magazynie. Ja za laptop dałam ok. 600zł mniej ;) więc polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. :) ja większość rzeczy kupuje przez internet bardzo ułatwia mi to życie

    OdpowiedzUsuń
  3. naprawdę nigdy nie kupiłaś totalnie niczego przez internet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę. przysięgam! zdarzyło mi się kilka razy zapłacić przez internet przelewem na bieg. i raz za pomocą paypal chyba (to był stres). i kupiłam torebkę od koleżanki i zapłaciłam jej przelewem przez internet. ale to tyle jeżeli chodzi o jakiekolwiek zakupy przez internet.

      Usuń
  4. Kiedyś często zamawialam ubrania, ale zwykle okazywało się, że coś z nimi jest nie tak. Obecnie kupuję przez internet kosmetyki i książki

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo rzadko kupuję, zbyt duży stres (czy dotarły pieniądze czy nie do sprzedawcy) allegro jest dla mnie zbyt skomplikowane do ogarnięcia i często mam z nim problemy

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...