poniedziałek, 23 czerwca 2014

Co można robić w domu?

Co można robić w domu? Mnóstwo rzeczy. Ale ja pytam, o coś dla rozrywki, co nie będzie wymagało komputera, telewizora, telefonu, tabletu ani żadnego innego urządzenia elektronicznego. Nie jest to zbyt trudne pytanie. Na pewno praktycznie każdy wskaże kilka fajnych rzeczy, które można robić w domu poza korzystaniem z komputera. Sęk w tym, że większość ludzi wcale tych rzeczy nie robi. A szkoda. Ja nie jestem żadną przeciwniczką nowych technologii, ani nawet przeciwniczką kilkugodzinnego oglądania kotów tudzież żubrów w Internecie. Ja tylko uważam, że czasami dla odmiany i dla zdrowia człowiek powinien zafundować sobie po przyjściu do domu jakąś inną rozrywkę. 

1. Gra w rzutki
Źródło: własne
Dostałam na urodziny tarczę z rzutkami. I to był świetny prezent. Mogę bawić się sama lub z kimś. Gra w rzutki pomaga ćwiczyć celność i mimo wszystko jest dość bezpieczna. Najczęściej obrywa ściana. Rzutki to świetny pomysł na wieczór lub popołudnie. Wciąga. Niektórzy są zdania, że ta gra pozwala im wyładować negatywne emocje. Same zalety. Tylko na tę ścianę radziłabym uważać. 

2. Czytanie książek
Źródło: własne
Złapałam się na tym, że książki czytam właściwie tylko w autobusach. A przecież w domu jest przyjemniej. I zdrowiej dla oczu. Czytanie w trzęsącym autobusie to duże obciążenie dla wzroku a czego wielu ludzi zupełnie nie zdaje sobie sprawy. Oczywiście nie ma sensu popadać w paranoję. Praca przy komputerze przez 8 godzin a później pisanie bloga jest chyba gorsze niż ta godzina czytania książki w autobusie. Ale wracając do tematu przypomniałam sobie, że książkę można też czytać w domu. I to nie tylko wtedy, jak Internet zdechnie. Bez sensu jak opętana pierwsze kroki kierować do komputera, nie wiadomo w sumie po co. A przecież można zrobić sobie pyszną herbatkę i usiąść z książką na fotelu. Lub na parapecie. Też fajny pomysł na spędzenie wolnego czasu.

3. Gra w karty
Źródło: własne
Osobiście umiem grać tylko w remika i wojnę. Ale pamiętam z dzieciństwa, że granie w karty było świetną i wciągającą rozrywką. Można do tego wrócić. Wieczorem zamiast każdy przy swoim laptopie można usiąść razem i zagrać partyjkę w karty.


4. Gry planszowe

Jak nie karty to gry planszowe. Kolejny trochę już zapomniany sposób na spędzanie czasu razem. Gier planszowych jest mnóstwo. Chyba nawet nie ma sensu wymieniać. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. I bardzo możliwe, że każdy ma w domu jakieś zapomniane planszówki z dzieciństwa. A z tego co się orientuję, cały czas powstają nowe.


5. Puzzle

Jeżeli ktoś nie lubi rywalizacji ani nie ma szczęścia w grach można spróbować układania puzzli. Puzzle można układać zarówno samemu jak i w większej grupie. Jak byłam mała tata usilnie próbował mnie przekonać, jakie puzzle są fajne. Do dzisiaj nie jestem przekonana. No może odrobinkę przez mojego chłopaka. Kilka razy układaliśmy razem puzzle i muszę przyznać, że to całkiem fajna zabawa. Ćwiczy spostrzegawczość i cierpliwość. Przede wszystkim cierpliwość.

6. Krzyżówki

Mój dziadek odkąd pamiętam namiętnie rozwiązywał krzyżówki. Mówił, że dzięki temu ćwiczy umysł i dowiaduje się nowych rzeczy. I miał rację. Kiedyś wydawało mi się, że krzyżówki są dla starych nudziarzy. Teraz zmieniłam zdanie i w domu mam kilka krzyżówek i czasami sobie rozwiązuję. Oczywiście staram się bazować na własnej wiedzy i zgadywaniu, chociaż czasami  zdarza mi się rozwiązywać krzyżówki na spółkę z wujkiem Google.

Wymieniłam sześć rzeczy, które można robić w domu. Bez użycia telewizora i internetu. Oczywiście tych rzeczy na pewno jest więcej. Zaproponowane powyżej to te, które sama robię albo planuję zacząć robić (jak tylko skończę pisać notkę ;)). Kolejne propozycje, co można robić w domu bez gapienia się w któryś z ekranów mile widziane. 

2 komentarze:

  1. Hehe w dobie internetu takie zabawy schodzą na dalszy plan, ale to właśnie podczas nich najbardziej się relaksujemy, integrujemy i zbliżamy do innych ;)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...