piątek, 16 maja 2014

Owsianka - śniadanie mistrzów

Od jakiegoś czasu na śniadanie w pracy jem właściwie tylko owsiankę. Jest to posiłek szybki i łatwy do przygotowania (wystarczy chwilka w mikrofalówce), wygodny (płatki i suszone owoce są lekkie, a w ogóle to mogę je sobie w pracy trzymać i nie przywozić codziennie), pyszny (można dodać co kto lubi: orzechy, suszone owoce, cynamon, kakao itd.), zdrowy i sycący (węglowodany złożone oraz błonnik). 

Źródło: wikipedia
Mówiąc o owsiance tak naprawdę mam na myśli płatki naturalne (owsiane, pszenne, żytnie, jęczmienne - bez znaczenia) zagotowane z mlekiem (kiedy bieda na piętrze i mleka brak muszę zadowolić się wodą) z dodatkiem dodatków czyli migdałów, orzechów brazylijskich, orzechów włoskich, orzechów nerkowca, suszonej żurawiny, mieszanki studenckiej, suszonych moreli, rodzynek, cynamonu, błonnika jabłkowego czy kakao. Oczywiście nie wszystko zawsze na raz, bo nawet dla mnie byłoby to zbyt wiele. Ale czasami mieszam różne rodzaje płatków i mam np. owsiankę żytnio-pszenną. Wszystkie moje przepisy znajdziesz w kategorii: Owsianka.

Źródło: wikipedia
Nie mam wielkiej obsesji na punkcie białka. Raczej taką malutką i panuję nad nią. Ale lubię sobie do tej owsianki dodać gęstego jogurtu, a jeszcze lepiej białego sera. W końcu śniadanie to porządny posiłek i powinien dostarczać konkretnej porcji białka. 

Bardzo lubię moje owsiankowe eksperymenty. Dodaję do owsianki różnych rzeczy (np. kawę) i jeszcze nie udało mi się jej zepsuć tak, żeby była niejadalna. Myślę, że owsianka to wdzięczne danie do eksperymentów. Nawet nie wiecie, co można dodać do owsianki. Praktycznie wszystko. Ogranicza was jedynie wyobraźnia. No i budżet ;)

2 komentarze:

  1. Nie cierpię owsianki.. kiedyś próbowałam ja jeść, może z 1-2 tyg wytrzymałam, ale kupiłam sobie suszone owoce i dosypywałam, inaczej bym nie zjadla..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakbym miała jeść samą owsiankę w sensie tylko płatki z mlekiem to owszem zjadłabym, ale na pewno bym tak wtedy śniadania nie uwielbiała. dodatki są właśnie najlepsze. dzisiaj jem z kakaem i wiórkami kokosowymi.

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...