środa, 23 kwietnia 2014

Sposób na obieranie ziemniaków

Obieranie ziemniaków zawsze stanowiło dla mnie problem. Trochę rozwiązała go obieraczka do warzyw. Trochę. Ale wciąż na myśl o obieraniu ziemniaków robi mi się jakby gorzej i wiem, że czeka mnie trudne zadanie wymagające siły, precyzji i ostrożności.

Źródło: wikipedia
Niedawno, przez zupełny przypadek wpadłam na świetny pomysł, która pozwoli obierać ziemniaki łatwiej i szybciej. Teraz obieranie ziemniaków stało się lekkie i prawie przyjemne. Co wymyśliłam? Zamianę kolejności. Najpierw gotujemy ziemniaki. Takie ze skórką, a obieramy już ugotowane. Ugotowany ziemniak jest miękki, a skórka bez problemów odchodzi. Z pokrojonych na kawałki ziemniaków skórkę jestem w stanie zdjąć rękami. A nożem to już naprawdę dziecinada i sama przyjemność.

Oczywiście, żeby nie było zbyt fajnie przeglądając internet dowiedziałam się, że ktoś już wpadł na podobny pomysł. Na stronie familie.pl znalazłam sposób na jeszcze szybsze i bardziej spektakularne obieranie ziemniaków. Też należy je najpierw ugotować (w całości), a następnie włożyć na 5 sekund do naczynia z lodem. Po tym czasie wystarczy pociągnąć za dwa końce ziemniaka, a skórka sama zejdzie. Tego sposobu nie próbowałam, więc niczego nie gwarantuję. W podanym wyżej linku jest cały filmik, jak taka operacja wygląda. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...