środa, 25 kwietnia 2018

Blender w kuchni – do czego go używać i czy jest faktycznie niezbędny

Blender w ostatnim czasie zyskał ogromną popularność. Mnóstwo osób kupiło ten sprzęt lub cały czas to rozważa. Śmiało można powiedzieć, że blender stał się modny. A z modą zawsze jest pewien problem. Towarzyszy jej pewien owczy pęd i bezrefleksyjność. Blender to niewątpliwie fajny i przydatny sprzęt, ale czy faktycznie jest on potrzebny w każdej kuchni? Czy nie da się obejść bez tego narzędzia? Czy każdy powinien mieć blender?

Czy potrzebny mi blender

Ludzie całymi latami radzili sobie w kuchni bez blendera, więc na pewno nie jest to absolutnie niezbędny sprzęt. Jednak muszę przyznać, że ułatwia życie i gotowanie. Ja swój dostałam w prezencie od siostry, kiedy moje dziecko zaczęło jeść normalne jedzenie. Żebym łatwo i szybko mogła przygotowywać mu rozmaite papki. Wtedy też zakochałam się w koktajlach. Prawie codziennie robiłam sobie jakieś blendowane śniadanko. Później trochę mi się znudziło, ale to już inna sprawa. Teraz blendera używam od czasu do czasu. Spokojnie obyłabym się bez niego, chociaż nieraz jest bardzo przydatny.


wtorek, 17 kwietnia 2018

Mam w domu dwuletnie dziecko. Cała prawda bez cenzury

Mam w domu prawie dwuletnie dziecko. Jak teraz wygląda moje życie? Jak jakaś komedia. To wszystko jest bardzo śmieszne, jak się o tym słucha i czyta. Kiedy w tym uczestniczysz, to już trochę mniej. No może poza jedzeniem tego ziemniaka.

Mam w domu dwuletnie dziecko. Cała prawda bez cenzury


Jak wygląda życie z (prawie) dwulatkiem? Dziecko, które ma dwa latka wciąż jest tak niesamodzielne, że potrzebuje ciągłej opieki. Z drugiej strony jest już na tyle samodzielne, żeby móc czynić poważne szkody i spustoszenie w swoim otoczeniu. I to jest chyba najgorsza opcja i najgorszy wiek te dwa latka. Z jednej stronu maluch potrafi wciąż za mało, a z drugiej o wiele za dużo.I już nie zostawię go spokojnie w pokoju na kocyku, żeby się obracał wokół własnej osi. Tak, to był piękny czas.

poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Showmax - czy warto i co tam ciekawego?

Showmax to serwis, który umożliwia oglądanie filmów i seriali przez internet. Legalnie, bez reklam i bez limitów, na wielu urządzeniach. Oczywiście odpłatnie. Podobno najlepsze filmy i seriale w HD. Część na wyłączność Showmax. Brzmi nieźle, jak jest w praktyce? Czy warto korzystać z Showmax? 



Dostęp do Showmax otrzymałam za darmo razem jako abonent Playa. Piszę o tym nie po to, żeby jakoś zareklamować tę sieć (chociaż faktycznie jak szukaliśmy internetu to u nich było najtaniej - ale i tak drogo ;)). Bardziej po to, żeby wszystko było jasne i klarowne od początku. A moja opinia o Showmax jest całkowicie subiektywna i być może wiele osób korzystających z tej platformy się ze mną nie zgodzi. 


wtorek, 3 kwietnia 2018

Jak przestać wydawać pieniądze?

Jak przestać wydawać pieniądze? Albo chociaż, jak wydawać mniej? Jak nauczyć się oszczędzać pieniądze i mądrze gospodarować swoim budżetem? Co zrobić, żeby przestać marnować kasę na bzdury? Jak nie wydawać pieniędzy na głupoty?

Jak przestać wydawać pieniądze?
Źródło: pixabay

Chociaż świadomość oszczędzania jest coraz większa a trend minimalizmu, ekologii i zero waste coraz silniejszy, to wiele osób wciąż ma problem z nadmiernym wydawaniem pieniędzy. Czy da się jakoś zapanować nad swoim portfelem i przestać wydawać kasę na bzdury? No da się. To jest proste, chociaż nie zawsze łatwe. Nie obędzie się bez odrobiny pracy, wysiłku i kilku zmian, ale można przestać marnować pieniądze na bzdury.

czwartek, 29 marca 2018

Jak zmniejszyć emisję dwutlenku węgla? 6 sposobów

Od dłuższego czasu dużo się mówi o fatalnej jakości powietrza. To problem bardzo poważny, bo to czym oddychamy, za ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Zanieczyszczone powietrze truje nas i przyczynia się do wielu chorób. Najgorzej jest zimą kiedy nad wieloma polskimi miastami pojawiają się chmury smogu, jednak problem istnieje przez cały rok.


Na szczęście każdy człowiek może przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Czasami wystarczy jedna drobna zmiana, żeby wszystkim nam oddychało się lepiej. Poniżej 6 sposobów, jak ograniczyć emisję dwutlenku węgla.


poniedziałek, 26 marca 2018

Dlaczego nie ma sensu sprzątać przed świętami?

Wielkie świąteczne porządki to jakaś totalna bzdura. Moim zdaniem nie ma sensu sprzątać przed świętami. Więcej z tego szkody, niż pożytku. Odkąd zaprzestałam świątecznych porządków moje życie jest lepsze. Poniżej wyjaśniłam dokładnie, dlaczego nie ma sensu sprzątać przed świętami.


Dlaczego nie ma sensu sprzątać przed świętami?
Źródło: pixabay

Kiedyś święta (czy to Wielkanoc czy Boże Narodzenie) kojarzyły mi się głównie ze sprzątaniem. Już nawet nie z jedzeniem czy prezentami, tylko właśnie z wielkimi porządkami. I to było złe.

czwartek, 22 marca 2018

Puder lub zasypka dla dzieci zamiast pudru do twarzy

Puder dla dzieci z powodzeniem można wykorzystać również do makijażu. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Sama wypróbowałam ten patent i okazuje się, że puder do pupy nadaje się także do twarzy. Zasypka dla dzieci może być świetną alternatywą w makijażu.



Puder do makijażu nie różni się bardzo składem czy działaniem od zasypki dla dzieci. Obydwa kosmetyki mają działanie matujące i zawierają składniki pielęgnujące skórę. I chociaż ich przeznaczenie jest inne, to puder dla dzieci nieźle sprawdza się w makijażu. Na odwrót nie wiem, nie próbowałam i chyba nie będę.


poniedziałek, 19 marca 2018

Jędrne ciało bez diety i ćwiczeń

Sposób na jędrne ciało bez diety i ćwiczeń jest prosty, tani i skuteczny. Brzmi nieprawdopodobnie, ale naprawdę działa. Można efektywnie ujędrnić ciało i pozbyć się cellulitu inną metodą, niż poprzez treningi czy właściwe odżywianie. Nie ma tutaj żadnej magii, tajemnicy ani ukrytych kosztów. Sposobem na jędrne ciało bez diety i ćwiczeń jest szczotkowanie (szorowanie) ciała na sucho.


Szczotkowanie ciała na sucho to nic innego, niż intensywny masaż przy użyciu specjalnej szczotki. Jest to zabieg prosty i dość przyjemny. Każda z nas może go przeprowadzić we własnej łazience. Metoda ta intensywnie pobudza krążenie, wygładza i ujędrnia skórę. Znacząco wspomaga redukcję cellulitu, wyszczupla i zapobiega wrastaniu włosków po depilacji. 


czwartek, 15 marca 2018

Serial "Botoks" - moja opinia

Serial "Botoks" można obejrzeć na Showmaxie. Nowy odcinek w każdą środę. Powstał on na podstawie filmu Patryka Vegi "Botoks". I przyznaję, że oglądam, bo dostałam Showmaxa na rok za darmo w Playu (wcisnęli mi też mnóstwo innych równie niepotrzebnych usług). Czy warto oglądać serial "Botoks"? Fajny czy słaby? 

Serial "Botoks" - moja opinia


Moim zdaniem serial "Botoks" spodoba się fanom filmów Patryka Vegi. Wiecie on robi takie specyficzne kino. Mocno przerysowane, pełne seksu i wulgaryzmów oraz dość prostackich żartów. Jak dla mnie serial "Botoks" byłby spoko. Nie gorszy od filmu. Gdyby... No właśnie. Gdybym nie oglądała filmu "Botoks". A oglądałam. I jak puszczam ten serial to cały czas mam wrażenie, że to już było. Czuję się, jakbym cały czas patrzyła na to samo. W kółko to samo. Stare. Było. Żadnej niespodzianki. Ja wszystko wiem, co się stanie. I to zdecydowanie odbiera większość przyjemności. Oglądam serial "Botoks", ale nie czerpię z tego aż takiej satysfakcji. 

poniedziałek, 12 marca 2018

Żłobek czy opiekunka - co wybrać?

Żłobek czy opiekunka to dylemat, przed którym staje wiele mam, pragnących wrócić do pracy. Ja też zastanawiałam się, czy zapisać dziecko do jednej z placówek czy może wynająć nianię. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Ostatecznie mając wybór żłobek czy niania, zdecydowałam się na to pierwsze. 

Żłobek czy opiekunka - co wybrać?
Źródło: pixabay

Dlaczego żłobek jest lepszy od opiekunki? Moim zdaniem ta opcja ma kilka ważnych zalet. Na tyle ważnych, że decyzję podjęłam dość szybko. I nie żałuję. Żłobek to był dobry wybór, chociaż były momenty, kiedy niania sprawdziłaby się lepiej. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...